تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷

گفتگوی بلینکن با گانتس در مورد تهدیدات ادعایی علیه ایران

براساس این گزارش دو طرف درباره از سرگیری برنامه هسته‌ای ایران موسوم به برجام رایزنی کردند.
کد خبر: ۴۳۹۷۶

گفتگوی بلینکن با گانتس در مورد تهدیدات ادعایی علیه ایران

 به نقل از ایرنا،  آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با بنی گانتس وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی درباره تهدیدات ادعایی علیه ایران گفتگو کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بلینکن با گانتس در مورد طیف وسیعی از چالش‌های امنیتی مشترک از جمله تهدیدات ادعایی ناشی از ایران و حمایت واشنگتن از امنیت تل‌آویو گفتگو کرد.

در این بیانیه ادعا شده است بلینکن بر این باور دولت آمریکا تاکید کرد که اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها شایسته برخورداری از معیارهای مساوی امنیت، آزادی و دموکراسی هستند.

در این بیانیه همچینن ادعا شده است که بلینکن موضوع شهادت شیرین ابوعاقله روزنامه نگار فلسطینی – آمریکایی و نیاز به پاسخگویی درباره آن را مطرح کرده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین ستیزه جویی و لفاظی های خود علیه ایران و حزب الله لبنان مدعی شد که این رژیم می‌تواند از پیشرفت برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران جلوگیری کند.

«بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر نتوانست نارضایتی خود را از مذاکرات برای دستیابی به یک توافق احتمالی به منظور احیای برجام پنهان کند و گفت که تل آویو آنچه را او "یک معامله بد با ایران" خواند که "می تواند باعث گشایش اقتصادی" برای ایران شود، "نمی‌پذیرد".

او با اذعان ضمنی به پیشرفت برنامه صلح آمیز هسته ای ایران با وجود همه تلاش های غرب و صهیونیست ها برای مانع تراشی در برابر آن و در عین حال تلاش برای فضا سازی و تضعیف کردن مسیر دیپلماتیک و برجسته کردن مسیر تقابل نظامی مدعی شد که گزینه نظامی می‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را با تاخیر مواجه کند و به زعم او "به مانند یک توافق خوب" عمل کند.

پیش از این نیز وزارت خارجه عمان اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و بدر بن حمد البوسعیدی همتای عمانی خود شنبه شب در خصوص موضوعات مختلفی و در راس آن از سرگیری مذاکرات هسته‌ای ایران تلفنی گفت و گو کردند.

تارنمای وزارت امور خارجه عمان، دو طرف در خصوص شماری از موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهتمام مشترک رایزنی کردند.

براساس این گزارش دو طرف درباره از سرگیری برنامه هسته‌ای ایران موسوم به برجام رایزنی کردند.

ادامه آتش‌بس در یمن برای تقویت فرصت برای تحقق صلح و ثبات در این کشور و جنگ اوکراین از دیگر مسائلی بود که بلینکن و البوسعیدی درباره آن به بحث و بررسی پرداختند.

وزارت امور خارجه عمان اعلام کرد که دو طرف بر اهمیت تلاش مضاعف برای حل و فصل مسائل از طریق گفت‌وگو و حل سیاسی و دیپلماتیک به طوری که حافظ استقلال و حاکمیت و زندگی مسالمت‌آمیز میان ملت‌ها باشد، تاکید کردند.

گفت وگوی بلینکن و البوسعیدی چند ساعت پس از تماس تلفنی محمد بن عبدالرحمن ال ثانی وزیر امورخارجه قطر و حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران درخصوص برجام صورت می گیرد.

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز ۶ مردادماه با «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه عمان تلفنی گفت وگو کرده بود.

نماینده آمریکا و وزیر امور خارجه عمان به بررسی تلاش‌های مربوط به احیای توافق هسته‌ای با ایران پرداختند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز