تهران ۱۰.۶۷° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۱۰.۹۹°
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶

آمار بانک مرکزی از وضعیت مسکن شهر تهران

امسال ۱۰ هزار و ۲۹۴ معامله در تهران انجام شده که نسبت به ماه قبل ۲۵.۸ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۴۴۰۰۰

آمار بانک مرکزی از وضعیت مسکن شهر تهران در تیر ۱۴۰۱

به نقل از ایرنا، بررسی آخرین داده‌های آماری بانک مرکزی حاکی از این است که متوسط قیمت مسکن تهران در تیرماه امسال ۴۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.


بانک مرکزی آخرین وضعیت معاملات مسکن تهران در تیرماه امسال را منتشر کرد.

براساس این گزارش، متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی از طریق معاملات ملکی شهر تهران ۴۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است که نسبت به ماه قبل ۵.۸ درصد و نسبت به مشابه سال قبل ۳۸.۸ درصد رشد داشته است.

در میان مناطق ۲۲گانه شهر تهران، منطقه ۱۸ با ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کمترین و منطقه یک با ۸۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بالاترین قیمت را داشت.

همچنین در تیرماه امسال ۱۰ هزار و ۲۹۴ معامله در تهران انجام شده که نسبت به ماه قبل ۲۵.۸ درصد کاهش داشته است، البته تعداد معاملات مسکن در مقایسه با تیر سال گذشته ۱۰۳ درصد افزایش یافته است.

آمار بانک مرکزی از وضعیت مسکن شهر تهران در تیر ۱۴۰۱

افزایش متقاضیان خانه‌های بالای ۱۰ سال ساخت در تهران

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در تهران به تفکیک عمر بنا در تیرماه امسال بیانگر این است که از مجموع ۱۰ هزار و ۲۹۴ واحد مسکونی معامله شده، بیشترین سهم واحدهای معامله شده با ۳۰.۱ درصد مربوط به واحدهای تا پنج سال ساخت است.

مقایسه معاملات مسکن برحسب عمر بنا در تیرماه امسال نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد که متقاضی خرید خانه‌های با پنج سال ساخت ۳.۴ درصد کاهش یافته است.

آمار بانک مرکزی از وضعیت مسکن شهر تهران در تیر ۱۴۰۱

۵۰ درصد معاملات مسکن برای واحدهای کمتر از سه میلیارد

همانطور که گفته شده متوسط قیمت مسکن در پایتخت ۴۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود. همچنین آمارها نشان می‌دهد که ۵۰.۹ درصد معاملاتی که در تیرماه انجام شده مربوط به واحدهای مسکونی با ارزش کمتر از سه میلیارد تومان اختصاص دارد. همچنین ۵۶.۷ درصد واحدهای مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر مترمربع معامله شده است.

نتیجه بررسی واحدهای مسکونی داد و ستد شده در تیرماه بیانگر این است که واحدهای مسکونی کمتر از ۸۰ مترمربع، بیشترین متقاضی خرید را داشت و ۵۴.۲ درصد معاملات مربوط به خانه‌هایی با این متراژ است.

 

آمار بانک مرکزی از وضعیت مسکن شهر تهران در تیر ۱۴۰۱

وضعیت اجاره‌بها تهران در تیر ۱۴۰۱

اجاره بها یکی دیگر از شاخص‌های مورد بررسی بانک مرکزی در تیرماه است. در این بازه زمانی شاخص کرایه مسکن در کل مناطق شهری تهران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۲.۳ درصد و در تهران ۴۷.۴ درصد بوده است؛ البته باید توجه داشت که رشد ماهانه شاخص مزبور در تیرماه امسال شهر تهران و کل مناطق شهری یکسان و معادل ۴.۵ درصد است.

آمار بانک مرکزی از وضعیت مسکن شهر تهران در تیر ۱۴۰۱

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : بانک مرکزی مسکن
ارسال نظر

آخرین اخبار روز