تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳

مرزبانی ایران پاسخ تیراندازی طالبان را داد

لازم است نیروهای مرزبانی افغانستان به حدود جغرافیایی و مرزی توجیه بشوند.
کد خبر: ۴۴۰۱۸

مرزبانی ایران پاسخ تیراندازی طالبان را داد

معاون امنیت و انتظامی وزیر کشور گفت: نیروهای مرزبانی افغانستان به سمت نیروهای مرزبانی ایران تیراندازی کردند و متقابلاً نیروهای مرزبانی کشورمان پاسخ این تیراندازی را دادند.

به گزارش ایسنا، مجید میراحمدی با تشریح جزئیات درگیری میان نیروهای مرزبانی کشورمان با نیروهای طالبان، اظهار کرد: برابر گزارش‌های واصله، دیروز تعداد محدودی از نیروهای مرزبانی افغانستان در منطقه زهک بین میل 56 و میل 57 بدون رعایت حدود جغرافیایی و مرزی دست به اقدامات تحریک‌آمیزی زدند که مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با مدیریت صحنه و جلوگیری از تشدید تنش‌ها، موضوع را مدیریت کرد و این مساله خاتمه یافت.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز در همان منطقه نیروهای مرزبانی افغانستان دست به اقدامات تحریک آمیز دیگری زدند و به سمت نیروهای مرزبانی ایران اقدام به تیراندازی کردند. متقابلاً نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران نیز پاسخ این تیراندازی را دادند. در ساعت یک و نیم بعد از ظهر و پس از حدود یک ساعت درگیری محدود، این موضوع با مدیریت و تسلط مرزبانی جمهوری اسلامی خاتمه پیدا کرد.

معاون وزیر کشور در پایان تصریح کرد: لازم است نیروهای مرزبانی افغانستان به حدود جغرافیایی و مرزی توجیه بشوند. بارها این موضوع به مقامات افغانستانی گوشزد شده است تا این باعث نشود که تنش‌های محدود علیرغم خواست دو طرف صورت بگیرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز