تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸

حمید نوری هنوز موفق نشده متن حکم خود را مطالعه کند

سوئدی‌ها با اطلاع از اینکه وی زبان سوئدی نمی‌داند، متن رأی دادگاه را به زبان سوئدی در اختیار او گذاشته و تاکنون هم هیچ اقدامی برای ترجمه رأی انجام نداده‌اند.
کد خبر: ۴۴۰۳۳

حمید نوری هنوز موفق نشده متن حکم خود را مطالعه کند

 به نقل از ایرنا،  حمید نوری در فرصت تماس کنسولی که روز گذشته -یکشنبه- برای او فراهم شد، تاکید کرد که هنوز و پس از گذشت ۱۸ روز از صدور رأی دادگاه، موفق نشده است متن حکم حبس ابد علیه خود را مطالعه کند و این در حالی است که او در مجموع ۲۱ روز فرصت داشته تا به رأی اولیه اعتراض کند.

دستگاه قضایی سوئد پس از برگزاری ۹۲ جلسه دادگاه، ۱۸ روز پیش رأی حبس ابد علیه حمید نوری تبعه بازداشت شده ایرانی را در یک روند غیر قضایی و غیر حقوقی صادر کرد.

بر اساس اظهارات نوری، سوئدی‌ها با اطلاع از اینکه وی زبان سوئدی نمی‌داند، متن رأی دادگاه را به زبان سوئدی در اختیار او گذاشته و تاکنون هم هیچ اقدامی برای ترجمه رأی انجام نداده‌اند.

حمید نوری از آبان ۹۸ توسط سوئدی‌ها بازداشت و در سلول انفرادی به سر می‌برد. وی از حق انتخاب وکیل، تماس و دیدار با خانواده و معرفی شهود به دادگاه محروم بوده و در طول هزار روز گذشته حتی به پزشک هم دسترسی نداشته است.

دادگاه سوئد در تاریخ ۲۳ تیر سال جاری رأی حبس ابد را علیه نوری صادر کرد.

مبنای دادگاه در رسیدگی به این پرونده، شهادت حدود ۶۰ نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین است که مدعی شدند حمید نوری در سال‌های دهه ۶۰ زندانبان آنها بوده است.

دادگاه در روند رسیدگی به این پرونده به هیچ شاهدی اجازه نداد به نفع نوری شهادت دهد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز