تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۸.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

اسطوره‌ تاریخ بسکتبال جهان از دنیا رفت

زمانی که NBA تیم منتخب ۲۵سالگی، ۵۰ سالگی و ۷۵سالگی خود را انتخاب می‌کرد همواره نام بیل راسل بزرگ در آن قرار داشت.
کد خبر: ۴۴۰۳۹

پرافتخارترین بازیکن تاریخ NBA از دنیا رفت

 به نقل از ایسنا، پرافتخارترین بازیکن تاریخ لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا در سن ۸۸ سالگی از دنیا رفت.


 «بیل راسل» یکی از بزرگترین اسطوره‌های تاریخ بسکتبال جهان که تاثیر زیادی در این رشته ورزشی داشت، دیشب درحالی که ۸۸ساله بود درگذشت.

راسل سال‌ها برای تیم بوستون سلتیکس بازی می‌کرد و با این تیم ۱۱ بار قهرمان لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا (NBA) شد؛ رکوردی که تاکنون هیچ بازیکن دیگری حتی نتوانسته به آن نزدیک شود.

او در دوران بازیگری خود پنج بار ارزشمندترین بازیکن لیگ شد و ۱۲ بار حضور در تیم آل‌استار، ۱۱ حضور در تیم منتخب سال و قهرمانی المپیک را هم در کارنامه داشت.

راسل در دوران مربیگری هم تاریخ‌ساز شد و نخستین آمریکایی آفریقایی‌تبار بود که در تاریخ ورزش‌های حرفه‌ای آمریکا به سمت سرمربیگری یک تیم باشگاهی رسید. او در قامت سرمربی هم چهار بار قهرمان NBA شد تا هم به‌عنوان بازیکن و هم به‌عنوان مربی در تالار مشاهیر این مسابقات وارد شود.

زمانی که NBA تیم منتخب ۲۵سالگی، ۵۰ سالگی و ۷۵سالگی خود را انتخاب می‌کرد همواره نام بیل راسل بزرگ در آن قرار داشت.

هیچ بازیکن دیگری در چهار لیگ معتبر ورزش آمریکا (بسکتبال، بیسبال، فوتبال و هاکی) از نظر تعداد افتخارات با او برابری نمی‌کند.

راسل خارج از دنیای بسکتبال هم چهره‌ای اثرگذار بود. زمانی که «محمدعلی کلی» حاضر نشد برای سربازی خود به جنگ ویتنام برود و به این دلیل اجازه نیافت که در رینگ بوکس مبارزه کند، راسل از جمله افرادی بود که از این بوکسور بزرگ حمایت کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : بسکتبال ورزش راسل
ارسال نظر

آخرین اخبار روز