تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸

تصویر هوش مصنوعی از "آخرین سلفی‌های" روی زمین

تصور کنید که به خاطر جنگ در تاریکی پنهان شده‌اید و سال‌ها صورت خود را ندیده‌اید و زمانی که آخرین عکس خود را می‌گیرید، با چنین تصویری مواجه می‌شوید.
کد خبر: ۴۴۰۶۹


به نقل از ایسنا، از هوش مصنوعی خواسته شده است که "آخرین سلفی‌هایی" که روی زمین گرفته خواهد شد را به تصویر بکشد که این امر به تولید تصاویر کابوس‌واری منجر شده است.

 انسان‌هایی که با پوست در حال ذوب شدن، چهره‌های آغشته به خون و بدن‌های جهش‌یافته از خود عکس می‌گیرند، در حالی که در مقابل جهانی در حال سوختن ایستاده‌اند، چیزی است که هوش مصنوعی "دال-ای"(DALL-E) معتقد است آخرین سلفی‌های اینفلوئنسرها در آخرالزمان خواهد بود.

هوش مصنوعی "دال-ای" که توسط شرکت "اوپن‌ای‌آی"(OpenAI) توسعه داده شده است، سیستم جدیدی است که می‌تواند تصاویر کاملی را با تغذیه از توضیحات زبان طبیعی تولید کند و اکنون از آن خواسته است که آخرین سلفی‌هایی را که در آخر الزمان و قبل از نابودی زمین گرفته می‌شود، به تصویر بکشد و تصاویر کابوس‌وار آن، انسان‌هایی را نشان می‌دهد که پشت سر آنها صحنه‌هایی از آتش‌سوزی و انفجار، گردبادهای عظیم و شهرهای در حال سوختن در آتش، همراه با افرادی شبیه به زامبی‌ها که در پشت سوژه ایستاده‌اند، قرار گرفته است.

کاربران در مورد اینکه این تصاویر چقدر وحشتناک هستند، اظهار نظر کرده‌اند و حتی یک کاربر گفته است که مشاهده این تصاویر موجب شده تا شب‌ تا دیروقت از ترس بیدار بماند! برخی کاربران نیز به شوخی با این تصاویر پرداخته‌اند و به عنوان مثال یک کاربر گفته است: مطمئنم در این حالت هم رئیس من همچنان از من می‌پرسد که آیا امروز در محل کار حاضر می‌شوم یا نه.

با این حال، همه از دیدن این تصاویر آخرالزمانی احساس خاصی دارند.

یک کاربر دیگر نوشته است: تصور کنید که به خاطر جنگ در تاریکی پنهان شده‌اید و سال‌ها صورت خود را ندیده‌اید و زمانی که آخرین عکس خود را می‌گیرید، با چنین تصویری مواجه می‌شوید.

به طور کلی، اکثر نظر دهندگان جنبه سرگرم کننده این تصاویر را می‌بینند، اما جنبه تاریکی نیز در مورد "دال-ای" وجود دارد و آن، تعصب نژادی و جنسیتی این سیستم هوش مصنوعی است.

این سیستم، عمومی است و هنگامی که شرکت "اوپن‌ ای‌آی" نسخه دوم این هوش مصنوعی را راه‌اندازی کرد، کاربران را تشویق کرد تا توضیحات را در آن وارد کنند تا این هوش مصنوعی بتواند در طول زمان در تولید تصاویر بهتر شود.

با این حال، مردم متوجه شدند که این تصاویر با تعصب همراه هستند. به عنوان مثال، اگر کاربری کلمه مدیرعامل را تایپ کند، "دال-ای" فقط تصاویری از مردان سفیدپوست تولید می‌کند و برای کلمه "خدمه پرواز" فقط تصاویر زنان ارائه می‌شود.

"اوپن‌ای‌آی" هفته گذشته اعلام کرد که در حال راه‌اندازی تکنیک‌های جدید کاهش‌دهنده تعصب برای کمک به "دال-ای" برای ایجاد تصاویر متنوع‌تر است و ادعا کرده است که این به‌روزرسانی تضمین می‌کند که کاربران ۱۲ برابر تصاویری با افراد متنوع‌تر خواهند دید.

نسخه اصلی "دال-ای" با ترکیب نام "سالوادور دالی"هنرمند سوررئالیست اسپانیایی و یک ربات مشهور شرکت پویانمایی پیکسار به نام "وال-ای"(WALL-E) در ژانویه ۲۰۲۱ به عنوان یک آزمایش محدود از روش‌های استفاده از هوش مصنوعی برای نمایش مفاهیم منتشر شد.

برخی از آثار هنری اولیه ایجاد شده توسط این هوش مصنوعی شامل یک مانکن با پیراهن پشمی، تصویری از یک تربچه در حال راه رفتن با یک سگ و یک شکلک بچه پنگوئن بود و نمونه‌هایی از عبارات استفاده شده در نسخه دوم برای تولید تصاویر شبیه به واقعی، عبارتند از فضانوردی سوار بر اسب که به سبک فوتورئالیستی تولید شده است.

در وب‌سایت "DALL-E ۲"، می‌توان این سیستم را سفارشی‌سازی کرد تا تصاویر جایگزین و قابل تغییر تولید شود، از جمله جایگزینی فضانورد با یک خرس عروسکی، یک اسب یا نمایش تصویر به شکل یک نقاشی با مداد و رنگ آمیزی.

"اوپن‌ای‌آی"‌می‌گوید در حال حاضر "دال-ای ۲" یا همان نسخه دوم "دال-ای" رابطه بین تصاویر و متن مورد استفاده برای توصیف آنها را یاد گرفته است.

به گفته این شرکت؛‌ این سیستم از فرآیندی به نام "پخش" استفاده می‌کند که با الگوی نقاط تصادفی شروع می‌شود و زمانی که جنبه‌های مشخصی از تصویر را تشخیص می‌دهد، به تدریج آن الگو را به سمت یک تصویر تغییر می‌دهد.پ

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز