تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۳.۷۹°
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰

نقص فنی علت ترکیدگی لاستیک پرواز هواپیمایی سپهران در مشهد بود

پرواز مشهد- مسقط عمان نیز هشتم تیرماه به دلیل ترکیدگی لاستیک به فرودگاه این کلانشهر بازگشت و بدون مشکل به زمین نشست.
کد خبر: ۴۴۰۸۱

نقص فنی علت ترکیدگی لاستیک پرواز هواپیمایی سپهران در مشهد بود

به نقل از ایرنا؛ مدیرکل دفتر سوانح سازمان هواپیمایی کشور گفت: سانحه امروز ترکیدگی لاستیک هواپیمای شرکت سپهران در فرودگاه مشهد به خاطر مشکل فنی بود و این موضوع هیچ ربطی به فرودگاه نداشته و به نگهداری و تعمیر هواپیما بازمی گردد.

 حسن رضایی فر روز دوشنبه در جریان بازدید از فرودگاه مشهد و جلسه بررسی حادثه هواپیمایی سپهران، افزود: تعداد حوادث و رویدادهایی که در فرودگاه مشهد اتفاق افتاده را باید با توجه به تعداد پروازها مقایسه کرد البته سازمان هواپیمایی کشوری به دنبال مقصرسازی نیست و فقط به دنبال پیشگیری است.

رضایی فر خاطرنشان کرد: در خصوص فرودگاه مشهد به عنوان دومین فرودگاه پرتردد سازمان هواپیمایی کشوری وظایف جدی را به عهده دارد.

وی گفت: فرودگاه مشهد یکی از فرودگاه های بزرگ کشور است، پس از رویدادهای اخیر در مشهد اطلاعات جمع آوری شد و مواردی که باید رعایت شود، اعلام شد.

مدیر کل دفتر سوانح سازمان هواپیمایی اظهار امیدواری کرد: فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد استانداردهای حرفه‌ای را ارتقا دهد و مطابق با قوانین بین المللی فرودگاهی در سطح خاورمیانه باشد.

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها نیز اظهار کرد: در بازید از باند فرودگاه مشهد مشکل خاصی مشاهده نشد.

فرشید گلیج افزود: روکش باند در دستور کار شرکت فرودگاه ها است.

به گزارش ایرنا، ٢ لاستیک عقب هواپیمای شرکت سپهران به دلیل نقص فنی در چرخ امروز هنگام ورود به پارکینگ فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد ترکید اما به هیچ مسافری آسیب نرسید.

این هواپیما صبح امروز از مبدا تهران در فرودگاه مشهد به زمین نشست.

پرواز مشهد- مسقط عمان نیز هشتم تیرماه به دلیل ترکیدگی لاستیک به فرودگاه این کلانشهر بازگشت و بدون مشکل به زمین نشست.

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتار، پس از فرودگاه مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که پیش از شیوع کرونا به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرتها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی روزانه در آن انجام می‌شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز