تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴

پیش بینی از حضور ۵ میلیون زائر در اربعین حسینی

در سال ۹۸ حدود ۳ میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی حضور یافتند.
کد خبر: ۴۴۱۲۸

پیش بینی از حضور ۵ میلیون زائر در اربعین حسینی

به نقل از ایسنا؛ سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها از استماع گزارش ستاد ملی اربعین و ارزیابی برنامه ریزی های صورت گرفته برای خدمات رسانی به زائران حسینی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

علی حدادی ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون از وزیر کشور دعوت شده بود تا به منظور پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان در جلسه کمیسیون حضور یابند. اما باتوجه به وقوع سیل در اقسا نقاط کشور و ماموریتی که شخص وزیر در این حادثه بر عهده دارند نتواستند در جلسه کمیسیون حاضر شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون گزارش ستاد اربعین حسینی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. رئیس ستاد اربعین کشور و اعضای ستاد در جلسه امروز کمیسیون حاضر شدند و گزارشی را پیرامون آمادگی برگزاری مراسم اربعین به کمیسیون ارائه کردند. از تاریخ ۱۶ شهریور تا ۳۱ شهریور مراسم اربعین برگزار خواهد شد.

نماینده مردم طالقان و ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم برای آمادگی از حضور زائران در این مراسم انجام شده است. در زمینه حمل و نقل برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است. در سال ۹۸ حدود ۳ میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی حضور یافتند. پیش بینی می شود امسال بالغ بر ۴ تا ۵ میلیون زائر از مرزهای مهران و ایلام به کربلای معلی راهی شوند. پیش بینی های لازم برای تردد زائران انجام شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: گزارشی را نیز نیروی انتظامی در حوزه اقدامات صورت گرفته برای تامین امنیت و مباحث مربوط به گذرنامه زائران ارائه کردند. اقداماتی در زمینه تامین امنیت و کنترل جمعیت صورت گرفته است. هلال احمر نیز گزارشی از آمادگی برای استقرار در مرز ارائه کرد. مباحث درمانی کلیه زائران از سوی هلال احمر رایگان در مرز انجام خواهد شد. جمع بندی بر این بود در پایانه های مرزی و مبادی خروج و ورود چه در حوزه ریلی، زمینی و هوایی شرایط برای حضور زائران حسینی مهیا است. ستاد اربعین تدابیر خوبی اتخاذ کرده و اقدامات لازم را برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی پیش بینی کرده اند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز