تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶

دیدار امیرعبداللهیان با دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین

زیاد نخاله، دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران در تعامل با کشورهای مختلف، منطقه و جهان اسلام را نشانه پویایی و قدرت جمهوری اسلامی ایران ارزیابی کرد
کد خبر: ۴۴۱۵۴

دیدار  امیرعبداللهیان با دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین

 به نقل از ایرنا،  حسین امیرعبداللهیان در دیدار زیاد نخاله با وی، ضمن ابراز خرسندی از دیدار با هیات عالی رتبه جنبش جهاد اسلامی بر تداوم سیاست و مواضع اصولی و ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان آزادی فلسطین و مقاومت ملت مظلوم فلسطین در برابر تجاوزات و توسعه طلبی‌های رژیم آپارتاید صهیونیستی تاکید کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران عصر سه‌شنبه با زیاد نخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین دیدار و گفت وگو کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به شکست‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا در برابر مقاومت و به وجود آمدن شرایط نوین برای فلسطینیان، ابراز امیدواری کرد با تقویت همگرایی بین کشورهای اسلامی، شاهد ناکامی دشمنان در کمرنگ کردن آرمان مقدس آزادی فلسطین و قدس شریف باشیم.

وزیر امور خارجه ایران ابراز اطمینان کرد که مقاومت اسلامی در منطقه و فلسطین در سایه تقویت انسجام، همبستگی و وحدت داخلی خود با صلابت از حقوق مسلم ملت‌های منطقه و فلسطین دفاع خواهد کرد.

زیاد نخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با ابراز خرسندی از سفرش به تهران و دیدار با امیرعبداللهیان، با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و رهبران شهید مقاومت از جمله سردار شهید سلیمانی از حمایت‌ها و پیشتیبانی‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب از مقاومت مردم فلسطین تقدیر و تشکر کرد.

زیاد نخاله با تمجید از نقش قوی، موثر و سازنده کشورمان در مسائل منطقه، دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران در تعامل با کشورهای مختلف، منطقه و جهان اسلام را نشانه پویایی و قدرت جمهوری اسلامی ایران ارزیابی کرد و دستاوردها و موفقیت‌های کشورمان را متعلق به همه امت اسلامی دانست.

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با ابراز تاسف از برخی تلاش‌ها به منظور اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران و کمرنگ کردن تهدید واقعی رژیم صهیونیستی برای منافع و مصالح امت اسلامی و قضیه فلسطین، تلاش‌ها و مواضع جمهوری اسلامی در مقابله با نظام سلطه و حمایت از ملت‌های مظلوم در برابر اشغالگران و قدرت‌های بیگانه را نوید دهنده خیر و برکت و قوت برای ملت مقاوم فلسطین و تضعیف جبهه دشمنان جهان اسلام دانست و بر ضرورت حفظ و تقویت همبستگی و انسجام کشورهای اسلامی تاکید کرد.

زیاد نخاله همچنین با اشاره به سابقه رژیم صهیونیستی در زیر پا گذاشتن تمامی تعهدات و توافقات خود در روند سازش، تنها گزینه ملت فلسطین برای احقاق حقوق خود و بیرون راندن اشغالگران از سرزمین فلسطین را مقاومت دانست و بر تداوم این راه تاکید کرد.

دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین همچنین با ارائه گزارشی از آخرین تحولات فلسطین، وحدت و انسجام گروه‌های فلسطینی را در راستای تقویت و اقتدار مقاومت اسلامی مردم فلسطین ضروری دانست و بر نقش و جایگاه مهم کشورمان، سوریه و مقاومت لبنان در حمایت از جبهه مقاومت اسلامی تاکید و از حمایت‌های مردم، رهبری و دولت جمهوری اسلامی ایران تقدیر کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز