تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰

روسیه: ۵۳۰ نیروی اوکراینی در یک روز کشته شدند

طی ۲۴ ساعت گذشته دو پایگاه فرماندهی نیز از جمله تیپ ۹۵ هوابرد در منطقه روستای «کنستانتینوفکا» در منطقه «دونتسک» هدف قرار گرفتند
کد خبر: ۴۴۲۶۶

روسیه: ۵۳۰ نیروی اوکراینی در یک روز کشته شدند

«ایغور کوناشینکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (پنج شنبه) از کشته شدن ۵۳۰ نظامی و شبه‌نظامی اوکراینی در دو حمله هوایی جداگانه در مناطق مختلف «دونتسک» و «لوهانسک» خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در یک کنفرانس خبری گفت که نیروهای مسلح روسیه به عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین ادامه می‌دهند و در نتیجه حملات هوایی با سلاح‌های بسیار دقیق به مواضع تیپ ۹۲ مکانیزه، در نزدیکی شهر خارکیف، ۱۳۰ نظامی کشته شده و ۱۳ خودروی زرهی منهدم شدند.

به گفته او همچنین یک نقطه استقرار موقت یگان‌های تیپ ۹۵ در روستای «کنستانتینوفکا» در منطقه «دونتسک» مورد اصابت موشک‌های هوا به زمین جنگند‌های روسی قرار گرفت و در نتیحه بیش از ۴۰۰ نفر از نیروهای مسلح اوکراین از پا در آمده و ۲۰ خودروی زرهی و نفربر و تانک نیز مورد اصابت قرار گرفتند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: «در نتیجه عملیات تهاجمی فعال نیروهای روسی به همراه نیروهای مسلح جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک در مناطق مختلف و روستاهای جمهوری خلق دونتسک، یگان‌های پیاده مکانیزه ۵۴، ۵۶ و ۵۸ نیروهای مسلح اوکراین پس از متحمل شدن خسارات سنگین توان رزمی خود را از دست دادند و محل خود را ترک کردند.»

«ایغور کوناشینکوف» در ادامه گفت که طی ۲۴ ساعت گذشته دو پایگاه فرماندهی نیز از جمله تیپ ۹۵ هوابرد در منطقه روستای «کنستانتینوفکا» در منطقه «دونتسک» هدف قرار گرفتند و حملات موشکی و توپخانه‌ای و هوایی به تأسیسات نظامی اوکراین ادامه دارد.

این مقام روسی همچنین گفت که از ابتدای آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنج اسفند ۱۴۰۰) تاکنون در مجموع ۲۶۱ فروند هواپیما ۱۴۵ فروند بالگرد ۱۶۷۳ پهپاد ۳۶۴ سامانه موشکی ضد هوایی ۴۲۴۴ تانک و سایر خودروهای زرهی جنگی ۷۸۶ راکت انداز چندگانه ۳۲۵۱ قبضه توپ صحرایی و خمپاره و ۴۶۹۶ وسایل نقلیه نظامی ویژه منهدم شده است.

تلفات ارتش اوکراین و شبه‌نظامیان چند ملیتی وابسته به کی‌یف در حالی است که بامداد یکشنبه «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین طی فرمانی لازم‌الاجرا از همه نظامیان و غیرنظامیان خواست فوراً منطقه «دونتسک» را که خط مقدم درگیری‌ها با روسیه است، تخلیه و عقب‌نشینی کنند

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز