تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶

پاسخ دهیار روستای خماط (خوزستان) به جوابیه روابط عمومی برق استان

به اطلاع میرساند جوابیه منتشر شده از سوی روابط عمومی برق استان سراسر فرافکنی و خلاف واقع می باشد.
کد خبر: ۴۴۵۳۲

پاسخ دهیار روستای خماط (خوزستان) به  جوابیه روابط عمومی برق استان

 مدیر محترم سایت خبری معاصر

*در پاسخ به مطلب مندرج در آن سایت خبری با موضوع "پاسخ روابط عمومی برق خوزستان در خصوص قطعی برق یک روستا ". در تاریخ ۱۴۰۱/۵/۱۶ جوابیه زیر ارسال می گردد؛ لذا مقتضی است طبق ماده 23 قانون مطبوعات، جهت تنویر افکار عمومی بدون هیچ تغییری در پاسخ ؛ در آن سایت خبری درج گردد :*


به اطلاع میرساند جوابیه منتشر شده از سوی روابط عمومی برق استان سراسر فرافکنی و خلاف واقع می باشد. ابتدا آنکه سرقت شبکه ۵ سال پیش رخ داد که عوامل سرقت توسط اهالی روستاهای خماط ؛ ابوالقیفه ؛ و گطیش دستگیر و تحویل نیروی انتظامی شدند (صورتجلسه نیروی انتظامی با حضور اداره برق موجود است) و میتوان موضوع را از آن مرجع استعلام نمود. در ثانی با توجه به آنکه سیم ها از یک قسمت بریده و از قسمتی دیگر بر تیر برق آویزان ماندن توسط خود عوامل اداره برق بریده و به اداره برق شهرستان شوش تحویل داده شدند.

حال که اداره برق مدعی است موضوع به ما اطلاع داده نشده باید پرسید که سیم ها را وقتی عوامل اداره برق جمع اوری کردند به کجا تحویل دادند که اداره برق اظهار بی اطلاعی میکند؟

در همان سال نیز شورای وقت مورد را به اداره برق اطلاع داده و در چند وقت اخیر با انتصاب دهیار جدید مورد سرقت شبکه چندین بار به اداره برق اعلام شده است. و کارشناسان اداره برق نیز جناب آقای مهندس بیات حداقل ۳ بار از این سرقت شبکه قبل از تجمع بازدید به عمل آورد اما هیچ اثری ترتیب داده نشد. لذا اظهار بی اطلاعی از سرقت شبکه سراسر کذب و خلاف واقع است


آنچه شایسته تذکر است آن است که هم اکنون مشکل روستا سرقت شبکه نيست بلکه ۳ خیابان در روستا هست با بیش از ۲۰ اشتراک که فاقد شبکه برق هستند و بدلیل نبود تیر برق کابل های خود را صدها متر زیر زمین به شکل غیر استاندارد دفن یا بر روی یک تیکه چوب آویزان نموده‌ که مورد به رویت کارشناسان اداره برق نیز رسیده است.

مورد سوم آنکه نزدیک ۶۰ خانوار این روستا توسط یک ترانس برق تامین میشوند که جوابگو نیست ؛ با توجه به بازدید رئیس اداره برق شوش مصوب گردید که ترانس دیگری در بهمن سال گذشته نصب گردد اما هر بار به دلایل واهی این موضوع به تاخیر افتاد و همین ترک فعل رئیس اداره برق منجر به تجمع مردم روستای خماط در اداره برق گردید که متاسفانه روابط عمومی برق استان به دروغ بدون آنکه موضوع را از دهیاری روستا استعلام نماید یک طرفه موضوع را سرقت شبکه و عدم اعلام آن معرفی کرد.

 مهمترین عامل نارضایتی مردم خلاف وعده عمل کردن رئیس شبکه برق شوش است که به صراحت به مردم اعلام کرد مردم روستای خماط دارند روش مطالبه‌ گری درست را به سایر مردم یاد میدهند و اگر ما به آنها رسیدگی کنیم سایر مردم هم یاد می‌گیرند با این روش از ما مطالبه کنند و این مطلوب ما نیست؛ و این مورد به بازرسی فرمانداری نیز اطلاع داده شده است.

تامین برق مورد نیاز از نیازهای اولیه و حق طبیعی مردم است که متأسفانه در روستای خماط بدلیل جهت گبری سیاسی رئیس اداره برق با مردم روستای خماط از آن محروم شدند.

حمیدچعب دهیار روستای شیخ خماط

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز