تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
وزیر نفت:

پروژه پترو برای ۴ هزار نفر اشتغال ایجاد کرد

بخشی از سهام این پترو پالایشگاه‌ها در سهام بورس عرضه می‌شود تا مشارکت مردمی را به همراه داشته باشد و از نقدینگی بالا جلوگیری می‌شود.
کد خبر: ۴۴۵۴۲

پروژه پترو برای ۴ هزار نفر اشتغال ایجاد کرد

به نقل از باشگاه خبرنگاران،  جواد اوجی گفت: بخشی از سهام دو پترو پالایشگاه که یکی در کنار پالایشگاه خلیج فارس و دیگری در منطقه جاسک قرار دارد، در سهام بورس عرضه می‌شود.

جواد اوجی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره ساخت دو پترو پالایشگاه گفت: این پترو پالایشگاه‌ها با ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه یکی به نام شهید سلیمانی در کنار پالایشگاه خلیج فارس و دیگری در منطقه جاسک است که برای ۴ هزار نفر اشتغال ایجاد کرد.

وی ادامه داد: این پترو پالایشگاه‌ها در کنار تولید نفت خام و گاز، تولید خوراک برای منطقه پایین دست پتروشیمی‌ها هم فراهم می‌کنند که از خام فروشی جلوگیری و نفت خام به ارزش افزوده تبدیل می‌شود.

وزیر نفت با بیان اینکه فراورده‌های نفتی تحریم ناپدیر است، گفت: ساخت پتروپالایشگاه شهید سلیمانی با سرمایه نزدیک ۱۱ و جاسک ۷ میلیارد دلار با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران داخلی و بانک‌ها و هلدینگ‌های داخلی انجام شد.

وی تاکید کرد: بخشی از سهام این پترو پالایشگاه‌ها در سهام بورس عرضه می‌شود تا مشارکت مردمی را به همراه داشته باشد و از نقدینگی بالا جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : وزیر نفت
ارسال نظر

آخرین اخبار روز