تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
وزیر کشور:

اختصاص بودجه ملی به کرمان برای رفع مشکلات حاشیه نشینی

وزیر کشور با بیان اینکه طرح ساماندهی شهرک شهید همت به‌سرعت اجرا شود، گفت: سفر رئیس‌جمهور و برخی از وزرا به کرمان با هدف استفاده از منابع ملی جهت رفع برخی مشکلات شهر انجام شده است.
کد خبر: ۴۴۶۷۲

اختصاص بودجه ملی به کرمان برای رفع مشکلات حاشیه نشینی

 به نقل از تسنیم، احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز در حاشیه سفر رئیس جمهور به استان کرمان، به همراه مهدی جمالی‌نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، محمدرضا پورابراهیمی و محمدمهدی زاهدی نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون امورعمرانی استاندار کرمان، علی بابایی فرماندار کرمان، سعید شعرباف شهردار کرمان و هیأت همراه، از شهرک شهید همت و آرامستان جدید شهر کرمان بازدید کردند.

وزیر کشور در این بازدید با تأکید بر اینکه طرح ساماندهی تهیه ‌شده برای شهرک شهید همت باید با سرعت بیشتری اجرا شود، اظهار داشت: مشکلات این شهرک بررسی شده و در این بازدید و صحبت با اهالی، از نزدیک در جریان این مسائل قرار گرفتیم که اجرای طرح ساماندهی، موجب رفع این مسائل می‌شود.

وحیدی، با بیان اینکه اهالی شهرک شهید همت، از برق و گاز برخوردارند و مشکل اصلی آنها مربوط به آب است، خاطرنشان کرد: در مورد آب هم برخی قسمت‌ها لوله‌کشی شده، اما فشار آب کم است و بعضی جاها لوله‌کشی هم نشده است.

وی ادامه داد: وضعیت کسانی که در این شهرک ساکن هستند، متفاوت است، بعضی‌ها سند مالکیت ندارند اما بعضی‌ها سند دارند؛ ضمن اینکه مشکل جاده هم وجود دارد که همۀ این مسائل با اجرای طرح ساماندهی برطرف خواهد شد.

وزیر کشور یادآور شد: منطقه چهارده معصوم(ع) کرمان هم مشکلات مشابهی دارد که باید رسیدگی شود.

وحیدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بازدید از آرامستان جدید شهر کرمان، با بیان اینکه این آرامستان با مساحت حدود 50 هکتار طراحی شده و 10 کیلومتر تا شهر فاصله دارد، افزود: با توجه به اینکه امکان دفن اموات در آرامستان قبلی وجود ندارد، آماده‌سازی سریع‌تر آرامستان جدید ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه کارهایی در آرامستان جدید انجام شده اما باید تکمیل شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه احتمال ایجاد سیلاب در زمان بارندگی در آرامستان جدید وجود دارد، با اداره‌ کل منابع طبیعی صحبت‌هایی شد و لازم است اقداماتی برای پخشش سیلاب انجام شود تا هم شهر را از خطر سیل ایمن کند و هم از آب حاصل از باران برای غنی‌سازی سفره‌های آب زیرزمینی استفاده شود.

وزیر کشور با بیان اینکه سفر رئیس‌جمهور و برخی از وزرا به کرمان با هدف استفاده از منابع ملی جهت رفع برخی مشکلات شهر به‌ویژه حاشیه‌نشینی انجام شده است، تصریح کرد: البته برخی مناطق با ساماندهی درست می‌توانند خودشان درآمدزا باشند، ازجمله ازطریق کاشت گیاهان دارویی در شهرک شهید همت و باید به فکر اشتغال‌زایی هم باشیم، اما حتما از بودجه‌های ملی برای رفع این مشکلات استفاده خواهد شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز