تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران:

افت شدید سطح منابع آبی شهر موجب قطعی های مکرر آب در دماوند شده است

در برنامه های بلند مدت نیز برای تامین آب پایدار روستاهای شهر دماوند، انتقال آب از رودخانه دلیچای و سد لار را در دست اقدام دارد.
کد خبر: ۴۴۷۸۸

افت شدید سطح منابع آبی شهر موجب قطعی های مکرر آب در دماوند شده است

به نقل از ایرنا؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران گفت: کاهش نزولات جوی و خشکسالی اخیر موجب کاهش دبی چاه ها و افت شدید سطح آب منابع آبی شهر دماوند شده است.

 رحمت اله محمدی روز شنبه در خصوص قطع آب در برخی نقاط شهر دماوند طی روزهای اخیر اظهار داشت: از جمله عوامل مهم، کاهش نزولات جوی و خشکسالی اخیر که در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده موجب کاهش دبی چاهها و افت شدید سطح آب منابع آبی شهر دماوند شده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که چاه های این شرکت در حاشیه رودخانه ها قرار دارد، بروز سیل در مرداد ماه جاری موجب ورود گل و لای به بستر رودخانه تارورد شده و گل و لای رسوب شده در این نقاط موجب انسداد سطح نفوذ پذیری چاههای تامین کننده آب و کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت تولید چاه های منطقه شده است.

این مقام مسئول بیان داشت: بر این اساس شرکت آبفای شرق استان تهران جهت رفع مشکل در کوتاه مدت حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه، اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب به طول ۲۱ کیلومتر و انجام عملیات نشت یابی در برنامه گسترده تعدیل فشار به منظور مدیریت مصرف و جمع آوری انشعابات غیر مجاز آب و برخورد با مشترکین پر مصرف و بد مصرف را در دست اقدام دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران خاطرنشان کرد: در برنامه های بلند مدت نیز برای تامین آب پایدار روستاهای شهر دماوند، انتقال آب از رودخانه دلیچای و سد لار را در دست اقدام دارد.

محمدی افزود: با توجه به برنامه های کوتاه مدت پیش بینی می شود با کاهش دمای هوا و همکاری مشترکین در راستای مدیریت مصرف آب، مشکلات اخیر در اسرع وقت مرتفع شده و رضایت شهروندان محترم فراهم گردد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز