تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱

بازی‌های کشورهای اسلامی، بیرانوند هتریک طلا کرد

در بخش دختران نیز ‌پوپک بسطامی موفق به کسب سه مدال برنز در دسته ۵۵ کیلوگرم شد.
کد خبر: ۴۴۸۷۸

بازی‌های کشورهای اسلامی، بیرانوند هتریک طلا کرد

به نقل از ایرنا؛ ملی‌پوش دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه‌بردراری ایران موفق شد سه مدال طلای بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی را از آن خود کند.

مسابقات وزنه‌برداری ششمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با رقابت‌های دسته ۹۶ کیلوگرم در جریان است. رضا بیرانوند نماینده ایران در این دسته بود که موفق به کسب سه مدال طلا شد.

بیرانوند برای رسیدن به عنوان قهرمانی دسته ۹۶ کیلوگرم با ورزشکارانی از کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، ازبکستان و عربستان صعودی رقابت کرد.

بیرانوند در نخستین حرکت یکضرب خود به راحتی وزنه ۱۶۳ کیلوگرمی را مهار کرد و در ادامه توانست بر وزنه ۱۶۷ کیلوگرمی غلبه کند. مهار این وزنه مدال طلای بیرانوند را در حرکت یکضرب قطعی کرد.

کادر فنی برای حرکت سوم رضا بیرانوند وزنه ۱۷۰ کیلوگرمی را انتخاب کردند که وی در مهار آن ناموفق بود.

در حرکت یکضرب حسن بایف ترکمنستانی با ۱۶۵ کیلوگرم مدال نقره و اوساروف از ازبکستان با ۱۶۴ کیلوگرم مدال برنز کسب کردند.

بیرانوند در حرکت دوضرب نیز قدرتمند ظاهر شد و با مهار وزنه ۱۹۴ کیلوگرمی، مدال‌های طلای دوضرب و مجموع دسته ۹۶ کیلوگرمی رسید. ملی‌پوش دسته ۹۶ کیلوگرم با مهار وزنه ۱۶۷ کیلورم در یکضرب و ۱۹۴ کیلوگرم در دوضرب و ثبت مجموع ۳۶۱ کیلوگرم به سه مدال طلا رسید.

در دسته ۹۶ کیلوگرم مردان سهراب مرادی رکورد مجموع را در اختیار دارد. رکورد دوضرب این دسته با ۲۳۱ کیلوگرم در اختیار تیان تایو چینی است. مونتانا پارادایز از کلمبیا با ۱۸۶ کیلوگرم رکورددار این دسته در حرکت یکضرب به شمار می رود. رکورد مجموع سهراب مرادی ۴۱۶ کیلوگرم است.

تا پیش از این میرمصطفی جوادی ۲ مدال طلا و یک نقره، حسین سلطانی ۲ مدال برنز و حافظ قشقایی یک مدال برنز کسب کرده بودند.

در بخش دختران نیز ‌پوپک بسطامی موفق به کسب سه مدال برنز در دسته ۵۵ کیلوگرم شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز