تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶

موردی از فوتی عقرب گزیدگی در هرمزگان گزارش نشده است

اخبار حوزه بهداشت و درمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و حتماً باید از قول مسئولان دانشگاه یا مدیران مراکز بهداشت اعلام و اطلاع رسانی شود.
کد خبر: ۴۴۹۰۰

موردی از فوتی عقرب گزیدگی در هرمزگان گزارش نشده است

به نقل از مهر؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر ثبت چندین مورد فوتی عقرب گزیدگی در یکی از روستاهای شرق استان گفت: این مطالب و اخبار صحت ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالجبار ذاکری بیان داشت: منبع و مرجع اعلام فوتی ها در حوزه بیماری ها و موارد اورژانس و حوادث برعهده دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان است و براساس موارد اعلام و ثبت شده، در روزها و هفته های اخیر تا به این لحظه مورد فوتی عقرب گزیدگی در استان گزارش نشده است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون تنها یک مورد عقرب گزیدگی در استان ثبت شده که متاسفانه این فوت نیز به دلیل انتقال دیرهنگام بیمار به بیمارستان برای دریافت سرم آنتی بادی اتفاق افتاده است.

به گفته این مقام مسوول سال گذشته تنها یک مورد فوتی عقرب گزیدگی و سال قبل تر نیز ۴ مورد فوتی عقرب گزیدگی در استان هرمزگان ثبت شده است.

ذاکری خاطرنشان کرد: در روستاهای چاهنان بخش سندرک که این روزها برخی رسانه ها از هجوم عقرب ها به آن سخن می گویند، از ابتدای امسال تاکنون تنها ۱۲ مورد عقرب گزیدگی ثبت شده و هیچ مورد فوتی تاکنون اعلام نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: روستای چاهنان هر ساله با شخم زدن زمین‌ها با هجوم عقرب‌ها مواجه است و امسال نیز با توجه به شرایط بارش‌ها این وضعیت بدتر شده و عقرب‌های بیشتری وارد روستا شده‌اند.

وی با بیان اینکه تمام بیمارستان های دانشگاهی و دولتی هرمزگان مجهز به سرم عقرب گزیدگی هستند، گفت: مراکز جامع خدمات سلامت روستاهایی که در فاصله بسیاری دورتری از بیمارستان ها واقع شدند، نیز مجهیز به این سرم ها هستند.

ذاکری تاکید کرد: اهمال کاری درخصوص فردی که دچار عقرب گزیدگی شده، ممکن است منجر به مرگ وی شود و با توجه به خطرناک بودن نیش برخی از گونه‌های این حشره باید فرد عقرب گزیده در اولین فرصت به بیمارستان اعزام و آزمایش‌های ویژه برای وی انجام شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با انتقاد از برخی رسانه ها مبنی بر انتشار اخبار از قول منابع غیررسمی، گفت: اخبار حوزه بهداشت و درمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و حتماً باید از قول مسئولان دانشگاه یا مدیران مراکز بهداشت اعلام و اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز