تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
نماینده مردم مهاباد در مجلس:

بیش از ۷۰ درصد شعارهای رئیسی اجرا نشده است

در بحث‌های اقتصادی و تورم که قرار شد قیمت‌ها از سال گذشته بالاتر نرود، قرار شد که قیمت دارو افزایش پیدا نکند، قرار بود که تورم تک رقمی شود.
کد خبر: ۴۴۹۱۹

بیش از ۷۰ درصد شعارهای رئیسی اجرا نشده است

 به نقل از ایلنا، نماینده مردم مهاباد در مجلس گفت: بیشتر شعار‌های دولت محقق نشده است یعنی حرف‌ها و شعارهایی که آقای رئیسی در هنگام انتخابات، بعد از انتخاب شدن و هنگام معرفی کابینه مطرح کرد بیش از ۷۰ درصدش نه تنها اجرا نشد بلکه برعکس درآمده است.

جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با عملکرد دولت در پایان نخستین سال فعالیت و در پاسخ به این سوال که «آیا انتظار شما از دولت سیزدهم هم در زمینه عملکردی و هم در زمینه ارتباط دولت با مجلس برآورده شده است؟»، گفت: در بحث عملکرد بیشتر شعار‌های دولت محقق نشده است یعنی حرف‌ها و شعارهایی که آقای رئیسی هنگام انتخابات، بعد از انتخاب شدن و هنگام معرفی کابینه مطرح کرد بیش از ۷۰ درصدش نه تنها اجرا نشد بلکه برعکس درآمده، در بحث‌های اقتصادی و تورم که قرار شد قیمت‌ها از سال گذشته بالاتر نرود، قرار شد که قیمت دارو افزایش پیدا نکند، قرار بود که تورم تک رقمی شود، قرار شد که ۱ میلیون شغل در سال ایجاد شود، قرار شد که یک میلیون مسکن ساخته شود و همه این‌ها عملی نشده است. در کل شعارهای دولت آقای رئیسی در یک سال گذشته بیشترشان عملی نشده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس در ادامه پیرامون رابطه دولت با مجلس، اظهار داشت: در بحث رابطه میان دو قوه مجریه و مقننه، خب مجلس از ابتدا خیلی از دولت حمایت کرد، حتی تعدادی از نمایندگان نامه نوشتند که آقای رئیسی بیاید و برای ریاست جمهوری کاندیدا شود. اما این کارت زردهایی که به وزرای دولت داده می‌شود پیام دارد، پیامش این است که دولت برنامه‌های مدنظر مجلس را پیاده نکرده است و ارتباطش با مجلس کم کم کمرنگ‌تر می‌شود یعنی هر روز فاصله‌اش بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: مطمئناً از این به بعد هم درخواست استیضاح‌ها افزایش پیدا می‌کند، هم تذکرها و سوال‌ها افزایش پیدا می‌کند و همینطور اگر دولت وزرای جدید به مجلس معرفی کند، قطعا به آسانی از مجلس رأِی اعتماد نخواهند گرفت.

محمودزاده با تاکید بر لزوم بروزرسانی دولت در برنامه‌ها، عنوان کرد: دولت در سال دوم کاری‌اش باید یک مقدار خودش را بازسازی کند و هچنین شعارهایی که داده و برنامه‌هایی که گفته را بروزرسانی کند و روی آن‌ها کار کند. دولتمردان باید به متن جامعه بروند و بدون اسکورت و این‌ها ببینند که وضعیت جامعه به چه صورت است.

وی افزود: دولتی‌ها باید بروند ببینند وضعیت بیمارستان‌های خصوصی چگونه است، وضعیت بیمارستان دولتی به چه صورت است، به کسی که در حال مرگ است و پول ندارد در بیمارستان دولتی نوبت یکساله می‌دهند، در بیمارستان خصوصی یک روزه عمل می‌کنند اما ۲۰۰ میلیون تومان از او می‌گیرند باید کل زندگی‌اش را بفروشد. از این به بعد اگر در یک خانواده یک بیماری ایجاد شود خانواده به زیر خط فقر می‌رود و هر چه دارند از یخچال و تلویزیون و خودرو را باید بفروشد و صرف درمان بیمارشان در بیمارستان خصوصی کند، دولت باید این‌ها را شناسایی و ریشه‌یابی و حل کند.

نماینده مهاباد در ادامه عنوان کرد: تعارض منافع نباید در بین مسئولان دولت وجود داشته باشد کسی که خودش شرکت دارویی دارد، نباید برای داروی کشور تصمیم بگیرد، کسی که خودش شرکت واردکننده نهاده‌های دامی دارد، نباید مسئول بخشی شود که برای واردات و صادرات نهاده‌های دامی تصمیم بگیرد. دولت باید به این‌ها بپردازد و جلوی این گلوگاه‌های فساد را بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر چنین نشود قطعا دولت در سه سال آینده با چالش‌های بزرگی رو به رو می‌شود و مجلس هم حتما از بعد نظارتی کوتاه نمی‌آید و حجم تذکرات و استیضاح و .. افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز