تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۱.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴
انتقاد نرجس سلیمانی عضو شورای ششم شهر از عملکرد مدیریت شهری:

پرسنل ثابت و رسمی شهرداری تهران با مشکل معیشتی روبرو هستند

اگر زمانی برای به نتیجه رسیدن، تحقق مدیریت یکپارچه شهری، صرف بشود می توان به آینده، خوش بین بود و در حال حاضر، انتظار هماهنگی از کلیه ساختارها در سطح ملی در نقطه اوج خود قرار دارد.
کد خبر: ۴۵۱۰۲

پرسنل ثابت و رسمی شهرداری تهران با مشکل معیشتی روبرو هستند

نرجس سلیمانی عضو شورای ششم شهر تهران به شهردارچی (سایت بهارستان ایران)، گفت اولویت مشکلات شهری تهران چیست و شهرداری تاکنون چه کاری را در جهت بهبود وضعیت انجام داده است؟ : به نظر اینجانب، اصلی ترین اولویت امروز شهر تهران، اصلاح جدی و فوری حمل و نقل عمومی است که البته خود نیازمند تخصص و توجه کامل است.

وی افزود: بازسازی ناوگان مترو، خرید متناسب با ظرفیت برای به روز رسانی در مترو از یکسو و تامین و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی برای مسیرهای حمل و نقل در شبکه های موجود و ایجاد شبکه های مکمل از طریق تجهیز ناوگان ون و تاکسی برای مسیرهای در مقیاس های خرد، اصلی ترین نیاز حال حاضر خوشه شهر تهران است.

تقریبا هر روز در حال پیگیری مسائل هستم

سلیمانی در پاسخ به این پرسش که شما به عنوان عضو شورای شهر تهران تاکنون در حوزه وظایف نظارتی شورای شهر چه اقداماتی را در حوزه تذکر و پیگیری انجام داده اید؟ گفت: حداقل در شصت و پنج مورد بصورت موضوعی و موردی تذکر داده و پیگیری کرده ام البته از مجموع تذکرات، بعضی مکتوب و بعضی شفاهی بوده است.

وی اظهار داشت: از منظر پیگیری، تقریبا هر روز در حال پیگیری حل مسایل به قدر توان مجموعه، هستم.

در حوزه کنترل ترافیک، چند نگرانی عمده و جدی وجود دارد

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که عملکرد حوزه مدیریت شهری تهران در جهت کنترل ترافیک، مقابله با بحران های فوری، بهبود وضعیت معابر و مبارزه با فساد را چطور ارزیابی می کنید؟ گفت: در مورد عملکرد مدیریت شهری در حوزه کنترل ترافیک چند نگرانی عمده و جدی وجود دارد.

سلیمانی اظهار داشت: ‌اول اینکه، معطوف به بازگشایی مدارس، بصورت کامل و آغاز سال تحصیلی است بعد از گذشت بیش از دو سال از شرایط ناشی از بیماری همه گیر در مهرماه سالجاری، شاهد شرایط ویژه ای خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در چند روز اخیر، برگزاری یک نمایشگاه در محل نمایشگاه بین المللی تهران، مصداق مشتی نمونه خروار بوده است؛ اگر این نمایشگاه را که نبایستی در این محل برگزار می شد به عنوان یک مانور شناخت مشکلات در نظر بگیریم به سادگی در می یابیم که دامنه مسایل ترافیکی در پس این رخوت، ناشی از همه گیری به چه شکل، کلیت ساختار حمل و نقل را تحت تاثیر جدی قرار داده است.

رفاه پرسنل شهرداری تهران، نیازمند تامل و تدبیر است

سلیمانی در پاسخ به این پرسش که عملکرد مدیران شهرداری در جهت رفاه حال پرسنل را چطور ارزیابی می کنید؟ گفت: بطور کلی رفاه پرسنل در شهرداری تهران، نیازمند یک به روز رسانی، تامل و تدبیر دقیق است.

وی اظهار داشت: تلاش های جسته و گریخته ای را در جهت حل مشکلات معیشتی پرسنل شهرداری در خود مناطق و همچنین سازمان ها و شرکت‌های وابسته شاهد هستیم.

این عضو شورای ششم شهر تهران، تصریح کرد: البته، شاید به بعضی از شرکت‌ها با توجه به تغییرات حقوقی و رفاهی در تابستان امسال، بتوان نمره قبولی داد اما در مورد پرسنل ثابت و رسمی این مشکل از منظر معیشتی بصورت واقعی وجود دارد.

سلیمانی در ادامه، بیان کرد: شورا و شهرداری تهران، متفقا در حال پیگیری و رایزنی در کلیه سطوح، برای کاهش مشکلات حوزه های معیشتی و رفاهی هستند و در این حوزه، همراهی عمیق را در کلیه سطوح شاهد هستیم؛ البته، این امور صرفا با نتیجه، ارزیابی خواهند شد و فارغ از آن قابل دفاع نیستند.

وی تاکید کرد: امیدواریم درهمین چند روز اخیر، شاهد گشایش های جدی در احکام حقوقی پرسنل ثابت و رسمی شهرداری تهران، باشیم؛ همانگونه که در موارد دیگر فرصت هایی به فعلیت رسیده اند.

نیاز است تعاونی های مسکن در حوزه کارمندی تقویت شود

سلیمانی در پاسخ به این پرسش که شما به عنوان عضو شورای شهر تهران، چه کاری برای رفاه حال پرسنل، انجام داده اید؟ گفت: از نقطه نظر بنده، مهمترین مشکل برای کارمندان چه ساعتی، قراردادی و ثابت، تامین مسکن و سرپناه است.

وی اظهار داشت: در این حوزه، الحمدلله هم شهرداری و هم شورای شهر تهران، هم راستا هستند؛ البته در حوزه عملیاتی، بدیهی است که تفاوت‌هایی در دیدگاه ها وجود داشته باشد.

این عضو شورای شهر تهران، تصریح کرد: به عنوان مثال، خود بنده، معتقد به قوت بخشی به تعاونی های مسکن در حوزه کارمندی هستم و زیر ساخت کشور، نیز، این موضوع را تایید می کند. البته با توجه به مشکلاتی که در پرتو مدیریت نامطلوب تعاونی ها گریبانگیر بسیاری از سازمان ها شده، طبیعی است که بسیاری از پرسنل و حتی بخش هایی از مدیران، نیز در این حوزه، نظرات متنوع دیگری را پشتیبانی می کنند.

سلیمانی تاکید کرد: در هر صورت، هر روش و مسیری که قابلیت زودتر به جواب رسیدن را داشته باشد مورد حمایت شورا نیز است بطور نمونه و مشخص در مورد مجموعه آتش نشانان در تهران، کم کاری های جدی در عدم توجه به ضرورت حفظ این سرمایه های ارزشمند برای لحظات بحرانی، صورت گرفته که با اولویت بالا در حال تعیین تکلیف مسیرهایی از جهات مختلف برای بهبود وضعیت این مجموعه، جان برکف، هستیم. البته رفتار غیر حرفه ای در بخش هایی، موجب تاخیر در به نتیجه رسیدن این موضوعات دخیل است که فعلا از حوصله این بحث خارج است.

انتظار هماهنگی از کلیه ساختارها در سطح ملی وجود دارد

این عضو کمیسون نظارت و حقوقی شورای ششم شهر تهران در پاسخ به این پرسش که اولویت کمیسیون متبوع شما چیست؟ گفت: در عمل کمیسیون نظارت و حقوقی، وظیفه تنظیم ضربان قلب شهرداری را بر عهده دارد؛ هر ترک فعل یا تمرکز در افعال مشخص در ساختار شهرداری واجد آثار قانونی و حقوقی است و هر زمان که این مهم به حوزه راهبردی برسد دقیقا در حوزه تکلیف کمیسیون نظارت و حقوقی است.

سلیمانی اظهار داشت: در حال حاضر، اصلی ترین اولویت اینجانب در کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر، پیگیری تحقق مدیریت یکپارچه شهری است و این امری به شدت حیاتی برای خوشه شهر تهران است.

وی در پایان، بیان کرد: اگر زمانی برای به نتیجه رسیدن، تحقق مدیریت یکپارچه شهری، صرف بشود می توان به آینده، خوش بین بود و در حال حاضر، انتظار هماهنگی از کلیه ساختارها در سطح ملی در نقطه اوج خود قرار دارد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز