تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
بررسی بیت کوین به سه روش:

داده های درون شبکه فاندامنتال

تحلیل و بررسی رمز ارزها توسط گروه متا کریپت
کد خبر: ۴۵۱۴۹

 

تکنیکال:
بیت کوین پس از، از دست دادن محدوده مهم حمایتی 28 الی 30 هزار دلار با موج جدیدی از فروش خرس ها مواجه شد که چند حمایت مهم را پشت سرهم شکست تا حمایت 17600 دلار توانست این کاهش قیمت را حفظ کند. بعد از رسیدن به این حمایت قیمت در یک کانال نرم صعودی قرار گرفته و دو هدف اول کانال یعنی 23300 و 25000 دلار را تاچ کرده اما در این روند صعودی با ضعف روند مواجه شده که این ضعف روند را کاهش حجم معاملات نیز تایید میکند. همچنین قیمت 25000 دلار به سقف ابر ایچیموکو میرسد که یک مقاومت قوی محسوب میشود و تا اینجا قدرت خریداران برای عبور از این سطح کافی نبوده است.
انتظار می رود این ضعف با کاهش قیمت همراه شود و اولین حمایت 23300 و پس از آن محدوده 22500 تا 22800 میتواند قیمت را حفظ کند و از همین محدوده موج جدیدی را برای 26000 هزار دلار و 28000 دلار شروع کند.
نکته : از این تحلیل به هیچ عنوان جهت خرید و فروش شخصی استفاده نکنید چراکه معامله گری نیاز به شناخت محدوده های زمانی و مهارتهای معامله گری دارد.

داده های درون شبکه فاندامنتال

داده های درون شبکه:
داده های درون شبکه نشان می دهند کیف پول های بزرگ ملقب به نهنگ های بیت کوین وارد فاز انباشت شده اند و از محدوده 19000 دلار خرید هایی را انجام داده اند. در بررسی کیف پول های بزرگ باید در نظر داشته باشید که این دیدگاه به هیچ عنوان در کوتاه مدت مورد استفاده قراره نمی گیرد و آثار آن را معمولا در بازه ی میان مدت مدت می توانیم مشاهده کنیم ضمن اینه خریدها به صورت پلکانی شکل می گیرد.

فاندامنتال:
در نگاه فاندامنتال ابتدا به باید به رکورد تورم در ایالات متحده اشاره کنیم که در 40 سال اخیر بی نظیر بوده است. این میزان تورم ناشی از چاپ پول در دوران کرونا و کاهش تولیدات این کشور می باشد. در همین راستا سهام های نزدک (بورس اوراق بهادار آمریکا ) با کاهش های شدیدی مواجه شدند و دلیل آن تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره بانک بوده که باعث شد سرمایه ها از بازارهای ریسکی مثل بورس و کریپتو بیرون کشیده شود و فشار فروش به بازارهای وارد کند که بیتکوین نیز از این قاعده مستثنی نبود.
در همین راستا یکی از 5 دارنده برتر بیتکوین یعنی یعنی تسلا 75 درصد از بیتکوین های شرکت را بفروش رسانید که فشار قابل توجهی به بازار وارد کرد البته باید در نظر داشته باشید که از نظر فاندامنتال این حجم از فروش نشان از قدرت نقد شوندگی یک دارایی دارد که در بلند مدت می تواند باعث جذب سرمایه گذاران دیگر شود.
مورد بعدی دی-پگ شدن استیبل کوین شبکه ترا لونا بود که باعث شد پیزی حدود 40 میلیارد دلار سرمایه در یک هفته نابود شود و این موضوع بار روانی زیادی روی بازار داشت و باعث ترس سرمایه گذاران سفته باز شد.
جنگ روسیه و اوکراین باعث شد یکبار دیگر در بازار احساس نا امنی شکل بگیرد و توجه بیشتری به سمت طلا و ذخایر استراتژیک غذایی و انرژی صورت بگیرد که در همین راستا تحولات سیاسی زیادی در یک ماه اخیر در دنیا به وضوح دیده می شود.
پیش بینی می شود در آینده نزدیک اقتصاد آمریکا وارد فاز رکود شود و این دوره رکود می تواند تا 18 ماه ادامه داشته باشد.
_____
سناریو اصلی :( هر سناریو قیمتی میتواند نقض شود و به هیچ عنوان این سناریو برای کسی توصیه نمی شود)

کلیت بازار نزولی است و هر بالا زدن قیمتی فرصت سیو سود می باشد.
قیمت می تواند در هفته های پیش رو حتی تا 28 الی 30 هزار دلار صعود کند اما تا زمانی که بالای 32 هزار دلار قیمت تثبیت نشود نگاه ما به بازار نزولی باقی خواهد ماند.
حمایت 14 هزار دلار و 11 هزار دلار منطقه مناسبی برای خرید به دیدگاه بلند مدت محسوب می شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : رمزارز بیت کوین
ارسال نظر

آخرین اخبار روز