تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲

ایجاد شبکه جدید موبایل برای اتصال به اینترنت "استارلینک"

این موضوع، برای موقعیت‌های اضطراری در مناطق دورافتاده بسیار مهم است.
کد خبر: ۴۵۷۱۵

ایجاد یک شبکه جدید در موبایل برای اتصال به اینترنت ماهواره ای

 به نقل از ایسنا، دو شرکت "اسپیس ایکس" و "تی-موبایل یواس" طی رویداد جدیدی اعلام کرده‌اند که قصد دارند طرحی را برای اتصال مستقیم تلفن‌های همراه کاربران به ماهواره‌های "استارلینک" آغاز کنند.

 شرکت‌های "اسپیس ایکس" (SpaceX) و "تی-موبایل یواس" (T-Mobile US) اعلام کرده‌اند که شرکت تی-موبایل یواس از ماهواره‌های "استارلینک" (Starlink) شرکت اسپیس ایکس متعلق به "ایلان ماسک" (Elon Musk)، برای دسترسی کاربران تلفن همراه به شبکه در بخش‌هایی از آمریکا استفاده خواهد کرد. آنها برنامه‌هایی را برای اتصال مستقیم تلفن‌های همراه کاربران به ماهواره‌های موجود در مدار زمین تشریح کردند.

ماسک طی رویدادی که در تاسیسات موشکی شرکت وی در جنوب تگزاس برگزار شد، گفت: این طرح‌ جدید که در کنار خدمات تلفن همراه شرکت تی-موبایل یواس به کار گرفته خواهد شد، نیاز به دکل‌های تلفن همراه را کاهش می‌دهد و خدماتی را برای ارسال متون و تصاویر در جایی ارائه می‌کند که در حال حاضر پوشش داده نمی‌شود. این موضوع، برای موقعیت‌های اضطراری در مناطق دورافتاده بسیار مهم است.

ماهواره‌های استارلینک، از طیف باند میانی تی-موبایل یواس برای ایجاد یک شبکه جدید استفاده خواهند کرد.

بیشتر تلفن‌های مورد استفاده مشتریان این شرکت، با سرویس جدیدی سازگار خواهند بود که از پایان سال آینده، با خدمات ارسال پیامک در مرحله آزمایشی آغاز می‌شود.

اسپیس ایکس از سال ۲۰۱۹، حدود ۳۰۰۰ ماهواره استارلینک را به مدار پایین زمین پرتاب کرده و به راحتی از رقبای خود از جمله "وان وب" (OneWeb) و "کویپر سیستمز" (Kuiper Systems) پیشی گرفته است.

ماسک گفت: نسل بعدی ماهواره‌های استارلینک شرکت اسپیس ‌ایکس که نخستین نمونه آنها برای پرتاب با موشک "استارشیپ" (Starship) برنامه‌ریزی شده است، هر زمان که به طور کامل توسعه یابند، آنتن‌های بزرگ‌تری خواهند داشت که امکان اتصال مستقیم به تلفن‌های همراه را در شبکه تی-موبایل یواس فراهم می‌کند.

وی افزود: ما در حال ساخت آنتن‌های ویژه‌ای هستیم. آنها در واقع، آنتن‌های بسیار بزرگ و فوق‌العاده پیشرفته‌ای هستند. نکته مهم این است که شما نیازی به خرید یک تلفن همراه جدید ندارید زیرا تلفن همراه کنونی شما با این سیستم کار خواهد کرد.

در همین حال، شرکت‌های مخابراتی آمریکا در حال رقابت برای ایجاد بخش باند میانی شبکه‌های 5G خود هستند تا به تی-موبایل یواس برسند. باند میانی یا "C-Band" ثابت کرده که برای 5G عالی است، زیرا تعادل خوبی را بین ظرفیت و پوشش‌دهی فراهم می‌کند.

شرکت ارتباطات ماهواره‌ای "AST SpaceMobile" نیز در حال ساخت یک شبکه جهانی در فضا است که بدون نیاز به سخت‌افزار اضافی، با دستگاه‌های تلفن همراه کار می‌کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز