تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲

پیش ثبت‌نام زائران اربعین به دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسید

جمعیت زائران در روزهای آینده بیشتر خواهد شد لذا تلاش شود نیازها هر چه سریعتر رفع گردد تا ان شاءالله مشکلی برای زائران پیش نیاید
کد خبر: ۴۶۵۴۵

پیش ثبت‌نام زائران اربعین به دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسید

به نقل از ایرنا؛ معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از پیش ثبت نام دو میلیون و ۴۰۰ هزار رائر سفر به آیین معنونی اربعین حسینی خبر داد.

حجت الاسلام صحبت الله رحمانی در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اظهار داشت: فرآیند پیش ثبت‌نام متقاضیان سفر اربعین همچنان ادامه دارد و تاکنون نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ثبت نام خود را قطعی کرده اند.

وی همچنین از تسهیلات فراهم شده در فرایند ثبت نام زائران در سامانه سماح گفت: از مجموع افرادی که ثبت نام کرده اند به ترتیب یک میلیون و ۴۴۰ هزار، ۵۳۸ هزار، ۱۷۲ هزار و ۷۰ هزار نفر خواستار خروج از مرزهای مهران، شلمچه، چزابه و خسروی هستند و بیش از ۸۶ هزار نفر نیز مرز هوایی را انتخاب کرده اند.

رحمانی به اقدامات و پیگیری های صورت گرفته برای خروج زائران خارجی به ویژه اتباع پاکستانی و افغانستانی از کشور اشاره کرد و رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین هم از خدماتی که به زائران در این حوزه ارائه خواهد شد، گزارش داد.

در این جلسه همچنین سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت به خروج بیش از ۴۲۰ هزار نفر از مشتاقان سفر اربعین از کشور تا پایان روز گذشته اشاره کرد و به زائران توصیه نمود که حتما ثبت نام خود را در سامانه سماح قطعی و هزینه بیمه را پرداخت کنند تا از خدمات هیئت پزشکی در عراق برخوردار شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی رییس کمیته فرهنگی اربعین نیز به هماهنگی ها و تعامل صورت گرفته با طرف های عراقی و ایرانی، فعالیت ها در حوزه های اطلاع رسانی، فضای مجازی، انتشار جزوات و کتب جیبی و برگزاری همایش ها و وبینارهای حضوری و مجازی اشاره کرد و گفت: علاوه بر افزایش تعداد موکب هایی که خدمات فرهنگی ارائه می دهند صد گروه هم در بخش کودک فعال خواهند بود و تعداد گروه های روایتگری نیز نسبت به سال ۹۸ بیشتر شده است.

در این جلسه همچنین دکتر سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به راه اندازی ۷ درمانگاه در نجف، ۷ درمانگاه در کربلا و ۱۵ درمانگاه در مسیر نجف به کربلا اظهار داشت: در کاظمین، سید محمد و سامرا هم خدمات پزشکی به زائران ارائه می شود و با توجه به احتمال گرمازدگی زائران و ابتلا به بیماری های عفونی با همکاری طرف های عراقی ۱۲۰ تخت در یک بیمارستان عراقی در مسیر برگشت از کربلا به نجف پیش بینی شده است.

وی همچنین به استفاده از بالگردهای اورژانس جمعیت هلال احمر در اربعین امسال اشاره کرد و گفت: ۵۰ دستگاه آمبولانس و ۶ دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز پیش بینی شده و دو ایستگاه بزرگ نیز در زرباطیه در داخل عراق و مرز شلمچه برای ارائه خدمات به زائرانی که دچار گرمازدگی می شوند، فعال خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز با اشاره به گزارش های ارائه شده از همه بخش ها خواست که ضمن بررسی مشکلات، آسیب شناسی مراسم امسال را مورد توجه قرار دهند تا در سال های آینده با رفع آنها خدمات بهتری به زائران ارائه شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب مسئولیت هیئت پزشکی را در اربعین امسال با توجه به گرمای هوا سخت تر از سال های گذشته توصیف و تصریح کرد: جمعیت زائران در روزهای آینده بیشتر خواهد شد لذا تلاش شود نیازها هر چه سریعتر رفع گردد تا ان شاءالله مشکلی برای زائران پیش نیاید، همچنین میهمانان سفر خود را کوتاه کنند و امکان خدمات رسانی به زائران بیشتر را برای میزبانان خود فراهم نمایند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز