تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱

ایجاد گشت‌های ویژه برای مقابله با مجرمان خشن

در برخورد با مجرمان جرایم خشن و زورگیری، تعارف نداریم
کد خبر: ۴۶۵۵۲

ایجاد گشت‌های ویژه برای مقابله با مجرمان خشن

به نقل از ایسنا؛ جانشین فرمانده کل انتظامی از طرح های ویژه پلیس برای تشدید اقدامات مقابله ای با مجرمان سابقه دار و جرایم خشن خبر داد و گفت: به منظور تشدید مقابله با مجرمان جرایم خشن، سازوکارهای جدید، ضربتی، فوریتی و موثر را پیش بینی کرده‌ایم و به زودی زود شاهد فعالیت گشت‌های ویژه پلیس در برخورد با مجرمان جرایم خشن هستیم.

به گزارش ایسنا، سردار قاسم رضایی در قرارگاه مرکزی مقابله با جرایم خشن اظهارکرد: بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و ارواح طیبه شهدای والامقام انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و حریم نظم و امنیت درود و رحمت می فرستیم و برای فرماندهی معزز کل قوا مقام معظم رهبری آرزوی طول عمر توام با صحت و سلامتی داریم.

وی با تاکید بر اینکه در برخورد با مجرمان جرایم خشن و زورگیری تعارف و پاس کاری نداریم،اظهارکرد: با برگزاری چنین جلساتی به دنبال مصوبه نویسی نیستیم و معتقدیم که باید برای مقابله با جرایم خشن از جمله زورگیری، سرقت به عنف و ایجاد رعب در جامعه حتما عمل انقلابی، ضربتی و ویژه انجام دهیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور تاکید کرد: در برخورد با مجرمان جرایم خشن و زورگیری، تعارف نداریم و برای انجام وظایف ذاتی، قانونی و انسانی مان معطل عملکرد و ایفای نقش سایر سازمان‌های مسئول در این حوزه نمی‌مانیم هر چند که لازم است همه دستگاه‌های مسئول برای تشدید مقابله با جرایم خشن پای کار بیایند.

وی ادامه داد: به منظور تشدید مقابله با مجرمان جرایم خشن، سازوکارهای جدید ، ضربتی، فوریتی و موثر را پیش بینی کرده‌ایم و به زودی زود شاهد فعالیت گشت های ویژه پلیس در برخورد با مجرمان جرایم خشن هستیم.

کنترل هوشمند مجرمان سابقه‌دار
رضایی از تقویت گشت‌های ویژه پیاده، موتوری و خودرویی در مناطق آلوده به جرایم خشن خبر داد و اظهار کرد: تقویت نیرو، ساختار و سازمان واحدهای کشف جرم را از الزامات می‌دانیم؛ از طرفی کنترل هوشمند مجرمان سابقه‌دار جرایم خشن را نیز مثمرثمر می‌دانیم.

وی با اشاره به واکنش سریع پلیس برای شناسایی و دستگیری مجرمان جرایم خشن مطرح کرد: بهره‌گیری از تاکتیک‌های عملیاتی دقیق برای مقابله و برخورد قاطع با مجرمان یک اصل الزام آور است.

رضایی بر لزوم تهیه بانک اطلاعاتی از تصاویر عملیاتی در فرآیند مقابله قاطع با مجرمان سابقه دار و جرایم خشن تاکید و تصریح کرد: بر معاضدت حقوقی از ماموران وظیفه شناس که در چارچوب قانون عمل کرده اند تاکید ویژه دارم.

بر اساس اعلام سایت پلیس، وی بر لزوم تناسب جرم و مجازات در برخورد با مجرمان بویژه جرایم خشن، زورگیری و... تاکید و مطرح کرد : مجازات باید بازدارنده باشد ، سابقه تکرار جرم در مجازات مجرم لحاظ شود.

در این نشست تخصصی روند پیگیری پرونده های جرایم خشن در سه فرماندهی انتظامی استان تهران، خراسان رضوی وغرب تهران بررسی شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز