تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴

افزایش ۱۵۰ درصدی عزیمت زائران از مرز خسروی در روز سه‌شنبه

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.
کد خبر: ۴۶۶۳۰

افزایش ۱۵۰ درصدی عزیمت زائران از مرز خسروی در روز سه‌شنبه

به نقل از ایرنا؛ سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: امروز بیش از ۲۲هزار زائر از مرز رسمی خسروی عازم عراق شدند که نسبت به روز گذشته افزایش ۱۵۰ درصدی در خروج زوار را از این گذرگاه رسمی شاهد بودیم.

«محمد حیدری» در محل پایانه مرزی خسروی، افزود: پیش بینی چنین حجمی از زائران را داشتیم که با وجود جمعیت عظیمی که امروز از مرز خسروی خروج یافتند اما شرایط و امکانات فراهم بود و شاهد سهولت در تردد هم در این طرف مرز و هم آن‌سوی مرز در منذریه بودیم.

وی اظهار داشت: طرف عراقی ما انتظار چنین جمعیتی را در اولین روزهای اربعین نداشت که در سیستم حمل و نقل قدری کندی ایجاد شد که بلافاصله با هماهنگی هایی که انجام شد و رایزنی با مقامات عراقی این کندی به سرعت برطرف شد.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت:پیش بینی می کنیم که فردا، بیش از ۳۰ هزار نفر از زوار از مرز خسروی عازم عراق شوند.
حیدری ادامه داد: امشب همه دستگاه ها و مسوولان ذیربط اعم از حمل و نقل، خدمات، اجرایی، مواکب و مدیران، انتظامی و فرماندهان نظامی همه در حال آماده باش هستند و آماده خدمات رسانی به زوار هستیم.

او اضافه کرد:هر قدر به اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) نزدیک می شویم شاهد افزایش حضور زائران در قصرشیرین و مرز خسروی هستیم و ما از جمعیت و حضور زائران استقبال می کنیم و به برکت خون سالار شهیدان با وجود جمعیت انبوه زائران شاهد تردد روان آن ها از این گذرگاه و ارائه خدمات شایسته با انگیزه و شادابی که در همه ی مسوولان از مجموعه پایانه‌ها، گمرک، مرزبانی مسوولان خدماتی، اداری وجود دارد، هستیم.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: از دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری تهران، شهرداری کرمانشاه، سازمان پایانه ها و حمل و نقل جاده ای کشور، مسوولان، فرماندهان و نیروهای نظامی، انتظامی و همینطور مواکب بنیاد مستضعفان و ستادهای مردمی شهرستان قصرشیرین و همه مردم قصرشیرین که این روزها شبانه پذیرای زوار در منازل خود هستند، سپاسگزاری می کنم.

حیدری اضافه کرد: از فردا بیش از ۲۰ موکب در قصرشیرین و خسروی فعالیت خواهند کرد و سعی می‌کنیم خادمان خوبی برای زوار باشیم و از تمامی رسانه‌ها که به خوبی مرز خسروی را در این مدت کوتاه به کشور و جهان معرفی کردند که امروز شاهد چنین حرکت عظیمی در این مرز رسمی باشیم، قدردانی می کنم.

وی گفت: خدمات در قصرشیرین و مرز خسروی به زائران به صورت شبانه روزی است و یک لحظه وقفه در کار خدمات رسانی به زائران نداریم اما زمان خروج زوار از مرز خسروی به عراق از پنج صبح تا ۷ غروب است و زوار سفر خود را بر اساس این زمان مدیریت کنند.
او افزود: استاندار کرمانشاه اخیرا هم سفری به عراق داشتند و با مقامات سیاسی عراق و استاندار دیاله رایزنی هایی را برای افزایش ساعات تردد زواراز مرز خسروی برای افزایش عزیمت زائران داشتند که از استاندار کرمانشاه و تمامی مسوولان اجرایی استان که مخلصانه پای کار هستند سپاسگزارم.

افزایش ۱۵۰ درصدی عزیمت زائران از مرز خسروی در روز سه‌شنبه

خسروی نزدیکترین مرز به کربلای معلی

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به حلب و سپس ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و۵۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز