تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۸.۷۹°
۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
معاصر گزارش می‌دهد:

کنترل هوشمند مجرمان سابقه‌دار

راه اندازی گشت ویزه پلیس، همراه با دو موتور سوار
کد خبر: ۴۶۶۴۹

 

برای برخورد با مجرمان جرایم خشن و زورگیری ، برای مقابله با سرقت به عنف و ایجاد رعب در جامعه عمل انقلابی، ضربتی و ویژه صورت گرفته است و طرح‌ ویژه پلیس برای تشدید اقدامات مقابله‌ای با این مجرمان .

گزارش میدانی خبرنگار معاصراز عملکرد این نیروها : تجربه موتور سواری که پلاک نداشت توسط این گشت ویزه مورد بازپرسی قرار گرفت و بدون اینکه فرد موتور سوار اجازه دفاع از خود داشته باشد به کلانتری منتقل شد .این شخص ازبرخورد جدی این نیرو رضایت کامل داشت.

سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی در قرارگاه مرکزی از تقویت گشت‌های ویژه پیاده، موتوری و خودرویی در مناطق آلوده به جرایم خشن خبر داد و اظهار کرد: تقویت نیرو، ساختار و سازمان واحدهای کشف جرم را از الزامات می‌دانیم؛ از طرفی کنترل هوشمند مجرمان سابقه‌دار جرایم خشن را نیز مثمرثمر می‌دانیم.

 

وی با اشاره به واکنش سریع پلیس برای شناسایی و دستگیری مجرمان جرایم خشن مطرح کرد: بهره‌گیری از تاکتیک‌های عملیاتی دقیق برای مقابله و برخورد قاطع با مجرمان یک اصل الزام‌آور است.

 

رضایی بر لزوم تهیه بانک اطلاعاتی از تصاویر عملیاتی در فرآیند مقابله قاطع با مجرمان سابقه‌دار و جرایم خشن تاکید کرد و گفت: بر معاضدت حقوقی از ماموران وظیفه‌شناس که در چارچوب قانون عمل کرده‌اند تاکید ویژه دارم.

 

وی بر لزوم تناسب جرم و مجازات در برخورد با مجرمان به ویژه جرایم خشن، زورگیری و... تاکید کرد و افزود: مجازات باید بازدارنده باشد، سابقه تکرار جرم در مجازات مجرم لحاظ شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز