تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
 دکتر محمد هادی ایمانیه استاندار فارس گفت:

بررسی علل حوادث جاده ای در کمیته علمی تجزیه و تحلیل تصادفات استان

انتظار است جلساتی که در خصوص حوادث جاده ای برگزار می شود از جمله همین کمیسیون ایمنی راهها، برخاسته از تصمیم و تحلیل های این کمیته علمی باشد.
کد خبر: ۴۶۶۹۸

بررسی علل  حوادث جاده ای در کمیته علمی تجزیه و تحلیل تصادفات استان

  استاندار فارس گفت: علت وقوع حوادث و تصادفات جاده‌ای استان در کمیته علمی تجزیه و تحلیل علت تصادفات مورد بررسی قرار گیرد.

 دکتر محمد هادی ایمانیه، در کمیسیون ایمنی راه های استان فارس که با حضور سردار حسن مومنی رئیس پلیس راه کشور در شیراز برگزار شد افزود: در این کمیته همه موارد، خصوصا علت بروز تصادفات، نقش و میزان قصور هر یک از عوامل، بررسی و ثبت شود تا بتوان بر اساس نتایج حاصل در جهت کاهش میزان تصادفات گام برداشت.

وی ادامه داد: انتظار است جلساتی که در خصوص حوادث جاده ای برگزار می شود از جمله همین کمیسیون ایمنی راهها، برخاسته از تصمیم و تحلیل های این کمیته علمی باشد.

استاندار فارس اظهار داشت: تلاش های بسیاری از سوی مجموعه های مختلف برای کاهش حوادث جاده‌ای در استان انجام می شود اما باید دید چرا همچنان این حوادث و تلفات ناشی از آن، یکی از مشکلات اصلی استان فارس است.

دکتر ایمانیه افزود: در بحث شناسایی و ایمن سازی نقاط حادثه خیز استان، اداره کل راهداری اقدامات خوبی انجام داده و امیدواریم تا پایان سال تمام نقاط حادثه خیز که تا به حال احصا شده ایمن سازی شوند.

وی، در خصوص کمبود دوربین های کنترل سرعت و نظارتی در سطح جاده‌های استان هم گفت: مدیریت استان آمادگی دارد که به هر میزان اعتباری که از تهران به این امر اختصاص داده شود، معادل آن اعتبار را اختصاص دهیم تا مشکل کمبود دوربین در جاده های فارس به حداقل برسد.

استاندار فارس افزود: در بحث مجتمع های بین راهی نیز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با کمک معاونت امور عمرانی استانداری، در کمیسیون‌های ماده پنج و کیسیون زیربنایی، نسبت به صدور مجوز راه اندازی این مجتمع ها نگاه بازتری داشته و سختگیری کمتری اعمال کند زیرا وجود این مجتمع ها و استراحت رانندگان در کاهش خواب آلودگی و تصادفات بسیار موثر است.

وی، با اشاره به افزایش تعداد سفرها و ترددهای جاده‌ای در نیمه دوم شهریور،از معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس خواست که نسبت به فعال سازی مجدد کمیته‌ای که برای مدیریت سفرهای نوروزی در استان تشکیل شده بود اقدام کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز