تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران:

مشارکت های مردمی یک ظرفیت عظیم در مباحث اجتماعی است

یکی از موضوعات مهمی که می تواند تاثیر بسزایی در کاهش اسیب های اجتماعی در سطح شهر تهران داشته باشد محله محور شدن کنترل و کاهش آسیب اجتماعی است.
کد خبر: ۴۶۷۴۴

مشارکت های مردمی یک ظرفیت عظیم در مباحث اجتماعی است

 رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خواستار توجه به کارکرد و نقش خانواده در کاهش آسیب های اجتماعی شد.


نجاه و پنجمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به منظور بررسی عملکرد برنامه ای و بودجه ای سازمان رفاه خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری با حضور اعضای کمیسیون و مدیران این سازمان برگزار شد.

در این جلسه نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران جلب مشارکت های مردمی را مهمترین عامل موثر در مواجهه با آسیب های اجتماعی دانست و بیان داشت: مشارکت های مردمی یک ظرفیت عظیم در مباحث اجتماعی است که می تواند در بسیاری از ماموریت های فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

ضرورت محله محور شدن کنترل و کاهش آسیب اجتماعی

وی با بیان اینکه از سازمان رفاه خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران توقع می رود تا بسترسازی لازم به منظور جلب مشارکت های مردمی را بیش از پیش فراهم آورد، گفت: یکی از موضوعات مهمی که می تواند تاثیر بسزایی در کاهش اسیب های اجتماعی در سطح شهر تهران داشته باشد محله محور شدن کنترل و کاهش آسیب اجتماعی است. از سوی دیگر خانواده محوری کلیدواژه دیگری است که با تکیه بر آن می توان بسیاری از معضلات را از بین برد.

معدنی پور با تاکید بر اینکه خانواده در موضوع آسیب های اجتماعی کارکرد موثری دارد، گفت: اگر در خانواده بحث پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب اجتماعی مورد توجه قرار گیرد حتما ثمرات آن نیز در جامعه به صورت مشهود دیده خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: به روز بودن یکی از مهمترین ویژگی های حوزه فرهنگی و اجتماعی است و ما باید همیشه آماده مواجهه با موضوعات جدید در بستر جامعه باشیم.

بر همین اساس با توجه به اهمیت حوزه فرهنگی و اجتماعی طی سالیان گذشته شهرداری این حوزه را به عنوان یکی از رویکردهای اصلی خود مد نظر قرار داده اما متاسفانه علیرغم فعالیت در این بخش اما هنوز نتوانسته از یک سازمان صرفا خدماتی تبدیل به یک نهاد اجتماعی شود.

وی تاکید کرد: اسیب اجتماعی زمانی وارد فضاهای عمومی شهر می شود که خانواده ها در آن فضاها حضور نیابند. فضاهای دارای آسیب اجتماعی در سطح شهر می بایست شناسایی و واحدهای معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با یک همگرایی و تقسیم کار اقدام به رفع معضلات در این اماکن کنند. برگزاری رویدادهای فرهنگی خانواده محور یکی از این اقدامات خواهد بود. یقینا با این رویکرد بسیاری از آسیب های اجتماعی در این فضاها از بین خواهد رفت.

معدنی پور ادامه داد: کار کردن در حوزه اجتماعی سخت است و کسانی که در این عرصه مشغول به خدمت هستند با مشقات زیادی رو به رو هستند و تنها عاملی که باعث ادامه خدمتگزاری آنها می گردد دغدغه مندی آنها و عشق و علاقه شان به امور اجتماعی می باشد لذا جا دارد از تمام تلاش و زحمات مدیریت و همکاران سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی تقدیر و تشکر نمود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز