تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵

حال الیزابت وخیم شد

ملکه انگلیس پیشتر اعلام کرده بود که در سن ۹۵ سالگی تاج‌وتخت را به پسرش چارلز واگذار خواهد کرد.
کد خبر: ۴۶۷۶۳

حال الیزابت وخیم شد

به نقل از ایرنا؛ کاخ سلطنتی انگلیس از وخامت حال الیزابت دوم ملکه انگلیس خبر داد و اعلام کرد که وی تحت نظر پزشکان قرار گرفته است.

کاخ سلطنتی باکینگهام در بیانیه‌ای اعلام کرد که پزشکان نگران سلامتی ملکه هستند و توصیه کرده اند که او تحت نظارت پزشکی بماند.

الیزابت سه‌شنبه گذشته با نخست وزیر جدید انگلیس، خانم لیز تراس دیدار و حکم انتصاب وی را تحویل داد. این دیدار برخلاف رویه سال‌های گذشته که در کاخ باکینگهام برگزار می‌شود، در قلعه بالمورال اسکاتلند، اقامتگاه تابستانی الیزابت صورت گرفت. کبودی دست وی در تصاویری که از ملاقات نامبرده با نخست وزیر جدید انگلیس منتشر شد گمانه‌زنی‌هایی را درباره وخامت حال الیزابت را مطرح کرده بود.

لیز تراس با انتشار پیامی در توئیتر نسبت به وضعیت سلامتی ملکه انگلیس ابراز نگرانی کرد و نوشت که در این شرایط فکر مردم کشور با او و خانواده سلطنتی است. گزارش ها حاکیست که پرنس چارلز ولیعهد انگلیس و همسرش دقایقی پیش راهی کاخ بالمورال شده‌اند.

الیزابت در یک سال اخیر به ویژه پس از فوت همسرش فیلیپ از شرکت در مراسم‌های عمومی باز مانده است. او اردیبهشت گذشته در آیین گشایش پارلمان حاضر نشد و پسرش پرنس چارلز ولیعهد انگلیس به همراه ویلیام دومین نفر در صف تصاحب تاج و تخت از طرف ملکه در این آیین تشریفاتی شرکت کردند.

در اکتبر سال گذشته نیز کمر الیزابت رگ به رگ شد و از شرکت در مراسم یادبود قربانیان جنگ‌های جهانی بازماند. سپس در ماه فوریه، آزمایش کرونای او مثبت شد اما کاخ باکینگهام اعلام کرد که علائم خفیف شبیه سرماخوردگی را تجربه کرده است.

الیزابت اوایل فروردین توانست در مراسم سالگرد فوت همسرش فیلیپ شرکت کند اما در مراسم عید پاک در کلیسای سنت جورج قلعه ویندزور شرکت نکرد. نامبرده چند ماه پیش در یک جلسه مجازی با کارکنان بیمارستانی در لندن، اعتراف کرد که به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ "بسیار خسته" است.

تداوم بیماری الیزابت که هر بار به بهانه‌های مختلف مطرح و خبرساز می‌شود گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال کناره‌گیری وی از قدرت را افزایش داده است.

ملکه انگلیس پیشتر اعلام کرده بود که در سن ۹۵ سالگی تاج‌وتخت را به پسرش چارلز واگذار خواهد کرد. او درحال حاضر بخش قابل توجهی از اختیارات سلطنتی را به ولیعهد واگذار کرده اما از مقام خود کناره‌گیری نکرده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز