تهران ۱۳.۷۳° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷

معاون وزیر کار: صنعت آی‌تی ۵۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند

با توجه به تحقق شعار سال مبنی بر تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، امیدوارم با اقدامات انجام‌ شده بحث مهارت‌آموزی در این استان تقویت شود.
کد خبر: ۴۶۷۹۸

معاون وزیر کار: صنعت آی‌تی ۵۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند

به نقل از ایرنا؛ معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به ظرفیت های اشتغالزایی در حوزه آی‌تی گفت: حوزه صنعت آی تی (IT) در کشور ۵۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

غلامحسین حسینی‌نیا عصر جمعه در جمع خبرنگاران گلستانی در گرگان اظهارداشت: با توجه به این ظرفیت در این حوزه تلاش و رویکرد ما در اجرای طرح نخلستان توجه به آی‌تی است.

وی بیان کرد: در طرح نخلستان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در یک دوره فشرده مهارتی با این حرفه و دانش آشنا می‌شوند که البته برای این طرح برش استانی هم در نظر گرفته شده است.

حسینی‌نیا خاطرنشان کرد: طرح نخلستان طرحی برای افزایش مهارت برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که رشته تحصیلی آنها در دانشگاه مورد تقاضای بازار کار و اشتغال نیست.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به این که در سفر به گلستان ضمن دیدار با مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و شرکت در جلسه شورای مهارت استان، اولین آموزشگاه فنی و حرفه‌ای نوع الف در بخش کشاورزی را در این استان افتتاح خواهیم کرد، یادآور شد: این آموزشگاه در کشور منحصر به فرد است و تلاش داریم با کمک شورای مهارت و پارک علم و فناوری بر موضوع مهارت‌های دانش‌بنیان تمرکز داشته باشیم که برنامه‌های خوبی در سطح سازمان تدارک دیده شده است.

حسینی‌نیا ادامه داد: با کمک پارک علم و فناوری به دنبال تقویت مشاغل آینده براساس فناوری هستیم.

وی افزود: در گلستان جامعه دانشگاهی و فارغ‌التحصیلان و اساتید زیادی فعالیت دارند و امیدوارم در کنار این ظرفیت ارزشمند موضوعات دانش‌بنیان در استان تقویت شود.

معاون وزیر کار تصریح کرد: با توجه به تحقق شعار سال مبنی بر تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، امیدوارم با اقدامات انجام‌ شده بحث مهارت‌آموزی در این استان تقویت شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز