تهران ۵.۹۹° كمينه ۵.۹۹°  بیشینه ۷.۷۹°
۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۹

سکه و طلا از مسیر کاهش بازگشت

در مجموع، بهای طلا و سکه در داخل در هفته‌ای که گذشت، با رشد بهای طلا جهانی و نوسان قیمت ارز با افزایش جزیی همراه بود.
کد خبر: ۴۶۸۰۸

سکه و طلا از مسیر کاهش بازگشت

به نقل از ایسنا؛ طبق تحلیل عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، طی یک هفته اخیر، رشد بهای جهانی طلا و از سوی دیگر نوسان هرچند جزئی نرخ ارز در بازارهای داخلی سبب شد که روند کاهشی سکه و طلا متوقف شده و از مسیر کاهش قیمت‌ها دور بزند و در مسیر افزایش قرار گیرد که البته این افزایش قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی در این هفته جزئی بوده است.

ایوب اکبری‌پور؛ در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت، قیمت طلا به سبب مسائل سیاسی-اقتصادی تغییرات جرئی را تجربه کرده است؛ البته این موضوع مختص یک هفته اخیر نبوده و طی چند هفته اخیر، وضعیت مشابه داشته است؛ بر همین اساس تغییرات قابل توجهی در بازار داخلی دیده نمی‌شود.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: از سوی دیگر، اونس جهانی طلا به سبب شرایط خاصی که میان آمریکا و اروپا با روسیه وجود دارد و در این حوزه نیز تکلیف مشخصی وجود ندارد، اونس طلای جهانی نیز تغییرات آنچنانی که در روند صعودی یا نزولی شدن قیمت‌ها تاثیرگذار باشد، نداشته است.

وی افزود: در مجموع، بهای طلا و سکه در داخل در هفته‌ای که گذشت، با رشد بهای طلا جهانی و نوسان قیمت ارز با افزایش جزیی همراه بود. علیرغم اینکه هر اونس طلا در روزهای ابتدایی هفته با افزایش ارزش دلار در دنیا، با کاهش مواجه شده بود و حتی در اواسط هفته به کانال ۱۶۰۰ دلار هم سقوط کرد، اما در پایان هفته با عقب‌گرد ارزش دلار جهانی، اونس جهانی طلا نیز افزایش قیمت پیدا کرد. براین اساس با 14 دلار رشد قیمت طی هفته، آخرین نرخ ثبت شده برای هر اونس ۱۷۲۷ دلار ثبت شده است.

ارزش سکه ۱۵۰ هزار تومان و طلا ۱۲ هزار تومان تقویت شد

اکبری‌پور خاطر نشان کرد: براین اساس در هفته‌ای که گذشته، هر قطعه سکه تمام طرح جدید با افزایش ۱۵۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) به ۱۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید؛ این در حالیست که بهای سکه‌های طرح قدیم در این هفته بدون تغییر باقی ماند و در آخرین معاملات هفته، ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت داشت. نیم سکه نیز در یک هفته اخیر، ۵۰ هزار تومان رشد داشت و به هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. اما ربع سکه و سکه‌های یک گرمی نیز نسبت به ابتدای هفته، تغییر قیمت نداشته است. در پایان هفته، همچنان ربع سکه چهار میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی سه میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: در پایان هفته هر مثقال طلای ۱۷ عیار پنج میلیون و ۵۱۰ هزار تومان قیمت داشت که نسبت به ابتدای هفته رشد ۴۷ هزار تومانی داشته و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با رشد ۱۲ هزار تومانی به یک میلیون و ۲۷۱ هزار تومان رسیده است. حباب سکه در حال حاضر در محدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قرار دارد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز