تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
وزیر کشور:

مشکلات زوار در حال برطرف شدن است

از مردم شریفی که هنوز به سمت مرز حرکت نکرده‌اند خواهشمندیم به سمت مرزها حرکت نکنند، زیرا فعلا کشور عراق تمهیدات لازم برای خدمات‌رسانی و تردد این حجم از جمعیت را ندارد.
کد خبر: ۴۶۹۲۸

مشکلات زوار در حال برطرف شدن است

به نقل از ایسنا،  وزیر کشور با بیان اینکه مشکلاتی طی روزهای اخیر سبب ازدحام زائران در مرزها شد، تاکید کرد که این مسئله به تدریج در حال برطرف شدن است، اما زواری که هنوز به سمت مرزها نرفته‌اند، فعلا حرکت نکنند.

احمد وحیدی در حاشیه سفر به مرز خسروی و نظارت بر روند تردد زوار و خدمات‌رسانی موکب‌ها در بازدید از موکب اربعینی «الشهیدین حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس» به عنوان تنها موکب استان فارس که در منذریه عراق مستقر است، بیان کرد: مواکب اعزامی از شیراز که با وجود فاصله زیاد استان فارس تا مرز خسروی در راستای خدمت به زوار در مرز خسروی مستقر شده با نظم و کیفیت خوبی به زائرانی که از منطقه منذریه به سمت کربلا می‌روند به صورت شبانه‌روزی خدمات ارائه می‌دهد.

به نقل از اداره کل اوقاف فارس، وحید خاطرنشان کرد: با وجود ازدحام مرز خسروی، تردد و عبور زائران از استان کرمانشاه و مرز خسروی به عنوان کوتاه‌ترین مسیر تا کربلا به خوبی مدیریت شده است.

وزیر کشور افزود: با وجود مشکلاتی که یکی دو روز اخیر به سبب ازدحام زائرین و همچنین نبود امکانات کافی در آن سوی مرزها در عراق برای زوارحسینی ایجاد شده بود این مسئله به تدریج درحال مدیریت است و زوار اربعینی که از قبل به سمت مرزها حرکت کرده‌اند نیز در حال خارج شدن از کشور و حرکت به سمت عتبات عالیات هستند.

وحیدی گفت: از مردم شریفی که هنوز به سمت مرز حرکت نکرده‌اند خواهشمندیم به سمت مرزها حرکت نکنند، زیرا فعلا کشور عراق تمهیدات لازم برای خدمات‌رسانی و تردد این حجم از جمعیت را ندارد و گرمای هوا و کمبود آب نیز دست به دست هم داده و شرایط سختی برای زوار فراهم شده است.

سید عباس موسوی، مدیر کل اوقاف فارس نیز به بیان تاریخچه‌ای از احداث و راه‌اندازی موکب الشهیدین ‌پرداخت و از وزیر کشور خواستار تسهیل تردد زوار در مرز به سمت کربلا شد.

موکب اربعینی «الشهیدین حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس» اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس از محل موقوفات فارس برپا شده و شبانه‌روزی به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : وزیر کشور عراق زوار
ارسال نظر

آخرین اخبار روز