تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲

 فیلمهایی که درباره ملکه انگلستان ساخته شده است

بخش‌های مختلف از زندگی ملکه الیزابت دوم که نزدیک به یک قرن به طول انجامید، تاکنون در چندین فیلم، سریال و مستند تلویزیونی به تصویر کشیده شده است.
کد خبر: ۴۶۹۵۰

 

  به نقل ازایسنا، ملکه الیزابت دوم، روز هشتم سپتامبر ۲۰۲۲ در سن ۹۶ سالگی و در حالی که بیش از ۷۰ سال بر تخت سلطنت بریتانیا تکیه زده بود، درگذشت. او در رتبه دوم طولانی‌ترین مدت سلطنت قرار می‌گیرد.

زندگی طولانی و پرماجرای ملکه اروپایی تاکنون بهانه ساخت چندین فیلم، سریال و مستند شده است.

الجزیره در گزارشی به معرفی چند اثر نمایشی با موضوع زندگی الیزابت دوم پرداخته که در ادامه می‌خوانید:

سریال «تاج» ـ (The Crown)

سریال «تاج» را می‌توان موفق‌ترین اثر نمایشی درباره الیزابت دوم دانست. با وجود اینکه برخی این سریال را جنجال‌برانگیز دانسته‌اند اما این اثر که در نتفلیکس ساخته شده، شناخته شده‌ترین اثر نمایشی درباره خانواده سلطنتی انگلیس است. سریال «تاج» که از سال ۲۰۱۶ منتشر شده و تاکنون انتشارش ادامه دارد، فقط به زندگی ملکه الیزابت نپرداخته و به جزئیات زندگی تمامی افراد خاندان سلطنتی بریتانیا توجه کرده است. فصل پنجم این سریال در آستانه انتشار قرار دارد. ضمن اینکه روز گذشته اعلام شد، ساخت فصل ششم و پایانی سریال «تاج» پس از مرگ ملکه الیزابت که یکی از شخصیت‌های اصلی این سریال بود، متوقف شد.

 فیلمهایی که درباره ملکه انگلستان ساخته شده است

سریال «یک سال با ملکه» ـ (A Year with the Queen)

سریال تلویزیونی «Monarchy... The Royal Family at Work» که به نام «A Year with the Queen» هم معروف است، یک سریال تلویزیونی مستند، تولید BBC و RDF Media است. این مستند تلویزیونی زندگی خانواده سلطنتی را در طول یک‌ سال دنبال می‌کند.

این سریال که در سال ۲۰۰۷ منتشر شده است، سفرهای بین المللی و رسمی خانواده سلطنتی، جشن‌ها و مراسم‌ها و زندگی روزمره آن‌ها در طول یک سال را به تصویر کشیده است. این اثر از سایت IMDb امتیاز ۷.۹ را کسب کرده است.

 فیلمهایی که درباره ملکه انگلستان ساخته شده است

مجموعه مستند «خانواده سلطنتی» ـ (Royal Family)

در اواخر دهه ۶۰ میلادی یک روزنامه‌نگار تصمیم گرفت تا با ساخت یک مستند تلویزیونی از زندگی روزمره خانواده سلطنتی انگلیس، روابط میان خاندان سلطنتی و مردم را بهبود بخشیده و زندگی عادی و روزمره آنها را به مردم نشان دهد. این مستند تلویزیونی با نام «Royal Family» اولین بار در سال ۱۹۶۹ از شبکه‌های «BBC۱» و «ITV» پخش شد.

این مستند در بریتانیا بیش از ۳۰ میلیون بیننده داشت و وقتی حق پخش بین‌المللی آن به فروش رسید، به بیش از ۳۵۰ میلیون بیننده دست یافت. با این وجود از سال ۱۹۷۷ به بعد از تلویزیون انگلیس پخش نشد و دسترسی به آن دشوار بود تا اینکه از سال گذشته در بستر اینترنت در دسترس عموم قرار گرفت.

 فیلمهایی که درباره ملکه انگلستان ساخته شده است

فیلم «سخنرانی پادشاه» ـ (The King’s Speech)

 فیلمهایی که درباره ملکه انگلستان ساخته شده است

«سخنرانی پادشاه» (The King’s Speech) یک درام تاریخی و بیوگرافی است که در سال ۲۰۱۰ با بازی کالین فرث و هلنا بونهام کارتر منتشر شد. این فیلم چهار جایزه اسکار و هفت جایزه بفتا را به دست آورده و مورد توجه مردم و منتقدان قرار گرفته است. «سخنرانی پادشاه» ماجرای به سلطنت رسیدن جرج ششم و ارتباط او با دو دخترش به ویژه الیزابت که ولیعهد او شد را به نمایش می‌گذارد.

فیلم «ملکه» ـ (The Queen)

 فیلمهایی که درباره ملکه انگلستان ساخته شده است

فیلم «ملکه» با ساختار بیوگرفی به ماجرای فوت پرنسس دایانا طی یک تصادف رانندگی همراه با دودی فاید ـ تهیه‌کننده مصری ـ می‌پردازد. این فیلم با بازی هلن میرن و جیمز کارویل در سال ۲۰۰۶ منتشر شده و برنده جوایز بفتا، اسکار و گلدن گلوب بوده است. درآمد این فیلم ۱۲۳ میلیون دلار برآورد شده در حالی که بودجه ساخت آن بیش از ۱۵ میلیون دلار نبوده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز