تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
 سید هاشم داخته، مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم:

اجرای پروژه بذرچینی حرا جهت حفاظت از جنگل‌های حرای قشم

این برنامه دو سال است که در روستای گوران شروع شده و در سال اول 200 اصله نهال حرا کاشته شد.
کد خبر: ۴۷۰۰۴

اجرای پروژه بذرچینی حرا جهت حفاظت از جنگل‌های حرای قشم

 مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم از مشارکت فعال جامعه محلی و روستانشینان جزیره قشم در حفاظت و توسعه جنگل‌های حرا که به عنوان ذخیرگاه زیست‌کره شناخته می‌شوند خبر داد.

 سید هاشم داخته با اعلام این خبر گفت: یکی از برنامه‌هایی که با هدف حفاظت از منابع طبیعی و بهره برداری خردمندانه از این منابع در جزیره انجام می‌شود پروژه بذرچینی حرا جهت کاشت، توسعه و حفاظت از جنگل‌های حرای قشم می‌باشد.

وی ادامه داد: این برنامه دو سال است که در روستای گوران شروع شده و در سال اول 200 اصله نهال حرا کاشته شد و تاکنون تعداد این نهال‌ها به 6 هزار اصله افزایش پیدا کرده و 40 کودک در کاشت و نگهداری این نهال‌ها مشارکت دارند.

داخته خاطرنشان کرد: علاقمندان به محیط زیست و گردشگران در زمستان می‌توانند تعدادی از این نهال‌ها را تهیه و به نام خود در بستر گلی با نام محلی، "سر زور زوما" بکارند.

اجرای پروژه بذرچینی حرا جهت حفاظت از جنگل‌های حرای قشم

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم افزود: برنامه امسال ما آموزش و مشارکت هر چه بیشتر افراد از داخل و خارج روستا می‌باشد تا افراد علاوه بر اینکه بذرهای حرا رو جمع آوری می‌کنند در خصوص فعالیت‌های گردشگری روستا، معماری پایدار و نقش گردشگری در اکوسیستم حرا آشنا شوند.

 این پروژه با نام محلی سر زور زوما، چند سال است که با مدیریت شرکت تعاونی توسعه روستایی گوران پی‌ریزی شده است و با مشارکت شورا، دهیاری و مردم خوب گوران پیش می رود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز