تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۵.۷۹°
۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی اربعین عنوان کرد:

ایجاد ۱۰۲ موکب در ایران و عراق

۵۲ موکب در کربلا و ۲۶ موکب در مسیر کربلا ایجاد شده است که پیش بینی میشود ۲۵۰ هزار نفر از خدمات این مواکب استفاده کنند. 
کد خبر: ۴۷۰۴۳

ایجاد ۱۰۲ موکب در ایران و عراق

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی اربعین گفت: در این ستاد که با ریاست استاندار فعالیت می‌کند، امور مربوط به اربعین راهبری می‌شود و ۱۸ کمیته با حضور روسا و مدیران کل ادارات استان در این ستاد به امور زائران رسیدگی می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، محمد فرخ‌زاده با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا طی دو سال گذشته توفیق پیاده‌روی اربعین را از عاشقان آن حضرت سلب کرده بود، عنوان داشت: به محض صدور دستور از سوی وزارت کشور در سال جاری، ستاد اربعین حسینی استان فارس فعال شد.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه هر یک از این کمیته‌ها جلسات هماهنگی اربعین را برگزار می‌کنند، گفت: در ستاد اربعین استان فارس تاکنون ۷ جلسه برگزار شده است که سه جلسه آن با توجه به اهمیت موضوع به ریاست استاندار فارس و حاصل این جلسات تاکنون ۳۰ مصوبه با پیگیری هزار نفر ساعت بوده است.

جانشین استاندار فارس در ستاد اربعین با تاکید بر اینکه این ستاد در شهرستان‌های فارس نیز با مسئولیت فرمانداران برگزار می‌شود، اظهار داشت: مهم‌ترین و فعال‌ترین کمیته این ستاد کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین است که به مدیریت نماینده مقام معظم رهبری در منطقه جنوب کشور فعال است و دست‌کم ۵ جلسه مهم با حضور امام جمعه و نماینده ولی فقیه در فارس در این راستا برگزار کرده است.

معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین مسائل مربوط به مرز شلمچه به صورت کامل به استانداری فارس واگذار شده است عنوان کرد: کمیته زیرساخت اقدامات مرز شلمچه را بر عهده دارد و موضوع انتقال زائران از شلمچه تا مرز و همچنین پاکسازی و بهسازی منطقه و رسیدگی به مواکب و اسکان نیز بر عهده شهرداری شیراز است که عملکرد مثبت این کمیته در خدمت رسانی و کنترل و مدیریت بحران مرز مورد تقدیر ویژه ستاد مرکزی اربعین و نماینده ولی فقیه خوزستان قرار گرفت.

معاون استاندار فارس همچنین افزود ۱۰۲ موکب در ایران و عراق که از این تعداد، ۵۲ موکب در کربلا و ۲۶ موکب در مسیر کربلا ایجاد شده است که پیش بینی میشود ۲۵۰ هزار نفر از خدمات این مواکب استفاده کنند.

فرخ‌زاده در ادامه به اقداماتی همچون ساخت سرویس بهداشتی، حمام، پذیرایی از زوار و موارد اینچنینی اشاره کرد.

وی افزود: کمیته‌های امنیتی و انتظامی و نیز کمیته حمل و نقل و سوخت نیز جلسات مختلفی برگزار کرده‌اند که در آنها به موضوع چگونگی ساماندهی اتوبوس‌ها برای انتقال زوار به عتبات عالیات و مرز بوده است که ۹۰ درصد از ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی فارس در این مدت در اختیار زائران قرار گرفته است.

وی در خصوص فعالیت کمیته حمل و نقل و سوخت نیز گفت؛ تعداد ناوگان اعزامی عمومی آنچه مستقیم به شلمچه اعزام شده تا ۱۹شهریور ماه ۱۲۷۹ دستگاه و ۴۴هزار و ۳۱۸ مسافر اعزام شده اند و اعزام های دیگری به خرمشهر، اهواز آبادان داشته ایم که تعداد زیادی از آنها نیز به مرز مراجعه کرده‌اند.

فرخ‌زاده همچنین یادآور شد: با پیگیری های انجام شده ۱۲ پرواز فوق العاده رفت و برگشت از سه فرودگاه بین المللی شیراز، لارستان و لامرد از ۲۱ تا ۳۰ شهریورماه انجام می‌شود.

معاون استاندار فارس در ادامه با اشاره به اقدامات کمیته سیاسی و کنسولی که وظیفه عبور زائران از مرز را بر عهده دارد، افزود: صدور گذرنامه نیز به عنوان فعالیت زیرمجموعه امنیتی، انتظامی انجام و تاکنون ۱۵۳۰۰۰ گذرنامه، ۷۰۰۰برگ تردد اربعین و ۲۰۰۰۰ مورد تمدید گذرنامه صادر شده است.

کمیته امداد و نجات و نیز کمیته بهداشت و درمان نیز طی اقداماتی مشترک تیمهای پزشکی را به منطقه اعزام کردند که هم در طول مسیر و هم در مرز و هم در کشور عراق خدمات رسانی می‌کنند.

جانشین استاندار فارس در ستاد اربعین گفت: کمیته اعزام که مسئولیت آن بر عهده ستاد حج و زیارت فارس است موضوع ثبت‌نام زائران را بر عهده داشته که تاکنون به خوبی به فعالیت پرداخته است.

وی افزود: در کمیته مشارکت های مردمی نیز تلاشهای وافری صورت گرفته و اعزام موکب ها در این کمیته به خوبی صورت گرفته و ۹۵ موکب در عراق مستقر شده اند که همکاری بسیار خوب گمرک فارس در این موضوع جای تقدیر دارد.

وی تاکید کرد: سازمان غله و ادارات مرتبط در موضوع تامین اقلام مورد نیاز زوار پای کار بودند و همه اقلام مورد نیاز را در خدمت مواکب قرار داده‌اند و در این میان کمیته‌ اطلاع‌رسانی نیز اقدامات مطلوبی صورت داده است.

معاون استاندار فارس همچنین از ارسال ۱۳۳ تن آرد و ۱۰۱ تن برنج از استان فارس برای تامین رفاه زوار ابا عبدالله الحسین خبر داد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز