تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۵.۷۹°
۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
وزیر آموزش و پرورش:

بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز داریم که ۴۹ درصد آنها دختر هستند

همچنین ایران جزو معدود کشورهایی است که کتاب‌های چاپ شده برای کودکان، رده بندی سنی دارد و این اقدام بر اساس استانداردها انجام شده است.
کد خبر: ۴۷۰۶۱

بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز داریم که ۴۹ درصد آنها دختر هستند

   به نقل از  ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: اکنون حدود ۲۰۰ مدرسه یک نفره و پنج هزار مدرسه با کمتر از ۱۰ دانش‌آموز وجود دارد و این موضوع نشان می‌دهد دولت جمهوری اسلامی ایران برای پوشش تحصیلی در مناطق دوردست عزم جدی دارد.

 یوسف نوری روز سه شنبه در نشست مشترک با وزیر فرهنگ جمهوری عربی سوریه با بیان اینکه پوشش تحصیلی واقعی ایران در همه پایه‌ها ۹۴.۳ درصد است افزود: حدود ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز داریم که ۴۹ درصد آنها دختر هستند.

وی اظهارداشت: همچنین یک میلیون معلم مشغول فعالیت هستند که حدود ۵۳ درصد آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

پوشش تحصیلی 98 درصدی دانش‌آموزان در دوره ابتدایی

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در دوره ابتدایی ۹۸ درصد است، ادامه داد: برنامه‌های مختلفی برای دانش‌آموزان در حوزه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی داریم.

نوری اضافه کرد: دانش‌آموزان ایرانی امسال در المپیادهای جهانی ۲۰ مدال طلا کسب کردند همچنین در حوزه فرهنگی نیز ظرفیت‌های مناسبی برای فعالیت داریم.

وی با تاکید بر اینکه ۲ هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی تربیتی داریم، خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرکز تربیت هنرمندان در حوزه‌های سینما و ادبیات است و هر سال با در اختیار داشتن ۳۵۱ اردوگاه تربیتی برای برگزاری اردوها برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: امسال در تابستان برای معلمان، جشنواره‌های فرهنگی ورزشی برگزار شده که‌ ۱۴۰ هزار نفر در آن شرکت داشتند.

نوری افزود: همچنین ایران جزو معدود کشورهایی است که کتاب‌های چاپ شده برای کودکان، رده بندی سنی دارد و این اقدام بر اساس استانداردها انجام شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : وزیر آموزش پرورش
ارسال نظر

آخرین اخبار روز