تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۸.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳

یزد/ شناسایی دومین مورد مبتلا به تب کریمه کنگو

با توجه به ورود دام‌های غیرمجاز احتمال خطر ابتلا به تب کریمه کنگو در کمین است و کلیه ترشحات این بیماران اعم از تنفسی، ادرار، مدفوع و خون به‌ شدت واگیردار است.
کد خبر: ۴۷۰۶۶

یزد/ شناسایی دومین مورد مبتلا به تب کریمه کنگو

  به نقل از فارس، رئیس بیمارستان ضیایی اردکان با تایید خبر ثبت نخستین مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در این شهرستان و دومین مورد در استان یزد، از بهبود این بیمار خبر داد.

 حمد حسن صدرالدینی عصر امروز در جمع برخی خبرنگاران استان با اشاره به شناسایی دومین مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در استان اظهار کرد: بیمار ۲۸ ساله به‌ عنوان اولین مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در شهرستان اردکان شناسایی و مداوا شد.

وی افزود: با توجه به تست منفی کووید، همچنین مشاهده عوارضی مانند افت شدید پلاکت، اختلالات کبدی و با علائم تب و لرز، بدن‌درد، ضعف و بی‌حالی شدید، بیمار در بخش ایزوله بستری و اقدامات درمانی تحت نظر متخصص عفونی آغاز و بعد از هشت روز با حال عمومی مساعد از بیمارستان مرخص شد.

رئیس بیمارستان ضیایی اردکان در تشریح وضعیت بیمار، گفت: پس از ارسال نمونه، تب کریمه کنگو تأیید و فوراً با اقدامات ویژه ایزولاسیون، تزریق چند نوبت پلاکت و مراقبت مستمر کارکنان بخش عفونی، وضعیت بیمار رو به بهبودی رفت.

وی موفقیت در بهبودی بیمار را ناشی از تشخیص زودهنگام و نتیجۀ تلاش تیمی به‌ویژه پرسنل بخش عفونی و همکاری شبکه بهداشت دانست و افزود: با توجه به ورود دام‌های غیرمجاز احتمال خطر ابتلا به تب کریمه کنگو در کمین است و کلیه ترشحات این بیماران اعم از تنفسی، ادرار، مدفوع و خون به‌ شدت واگیردار است.

کارگر یادآور شد: به‌منظور جلوگیری از شیوع این بیماری خطرناک، لازم است کسانی که با دام و گوشت گرم در ارتباط هستند، از سلامت و مجاز بودن آن اطمینان کامل حاصل کنند.

گفتنی است، اولین مورد ابتلا به تب کریمه شناسایی‌شده در استان یزد، زن جوانی بود که در یکی از بیمارستان‌های استان فوت شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : یزد تب کریمه کنگو
ارسال نظر

آخرین اخبار روز