تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲

انتقاد اولیانوف از اقدامات «عجولانه» کشور‌های غربی علیه ایران

امروز شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بررسی دستور کار با عنوان «راستی آزمایی و نظارت بر جمهوری اسلامی» را در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل (۲۰۱۵) آغاز خواهد کرد.
کد خبر: ۴۷۱۴۹

اولیانوف از اقدامات «عجولانه» کشور‌های غربی علیه ایران انتقاد کرد

به نقل از ایسنا، نماینده روسیه در جلسه شورای حکام در بیانیه‌ای، ضمن تاکید بر حمایت مسکو از به سرانجام رسیدن مذاکرات وین، از اقدامات «عجولانه» کشور‌های غربی علیه ایران انتقاد کرد.

 صفحه توییتر نمایندگی روسیه در وین نوشت، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، در بیانیه‌ای در جلسه شورای حکام، گفت: قطعنامه ضدایرانی بی‌فکرانه ماه ژوئن در شورای حکام، پیامد‌های منفی‌اش را به دنبال آورد. نه تنها موجب پیچیده شدن وضعیت مذاکرات وین شد، بلکه چالش‌های دیگری نیز برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمینه اقدامات راستی‌آزمایی مرتبط با برجام ایجاد کرد.

اولیانوف ادامه داد: ما به وضوح به یاد داریم که به همکاران غربی‌مان درباره پیامد‌های اقدامات عجولانه‌شان هشدار دادیم و از آن‌ها خواستیم از طرح این قطعنامه صرف‌نظر کنند. تصمیم ایران برای خاموش کردن و انتقال دوربین‌ها و تجهیزات نظارتی، واکنشی مستقیم به این قطعنامه بود.

نماینده روسیه در وین ادامه داد: روسیه از نهایی کردن موفقت‌آمیز مذاکرات وین حمایت می‌کند. تمامی شرایط مهیاست. تمامی طرفین به یک اندازه سخت روی این موضوع کار کردند، اما باید پیچیدگی سیاسی و حساسیت مسائل حل‌نشده در زمینه احیای برجام را در نظر بگیریم.

جلسه شورای حکام از روز دوشنبه آغاز شده است و قرار بود موضوع برنامه هسته‌ای ایران در دستور کار آن باشد.

اولیانوف روز گذشته در این باره گفته بود: امروز شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بررسی دستور کار با عنوان «راستی آزمایی و نظارت بر جمهوری اسلامی» را در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل (۲۰۱۵) آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز