تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶
مجتبی عبداللهی نماینده عالی دولت:

نصب دستگاه زباله سوز در البرز؛ فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا در خانه ها

زباله های ناکارآمد از ایستگاه های میانی به صورت فشرده به محل حلقه دره و در نهایت به زباله سوز می رسند.
کد خبر: ۴۷۲۰۵

نصب دستگاه زباله سوز در البرز؛ فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا در خانه ها

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: در مصوبات سفر رئیس جمهور محترم به استان، نصب زباله سوز مورد تصویب قرار گرفت و دولت ۲۰ درصد از هزینه این امر را عهده دار خواهد شد.

 مجتبی عبداللهی در جلسه مدیریت پسماند که روز چهارشنبه در مجموعه حلقه دره برگزار شد، با بیان اینکه این مجموعه مدیریت زباله های کل استان را عهده دارد، افزود: مسائل متعددی که در این محل وجود دارد علاوه بر مشکلاتی که برای مدیریت شهر ایجاد کرده، مسبب نارضایتی مردم نیز شده است.

وی با بیان اینکه موضوع ساماندهی زباله یک مسأله جدی در کل کشور است، ادامه داد: البرز نیز از امر مستثنی نیست و در رابطه با جمع آوری، تفکیک و نصب زباله سوز با چالش های متعددی رو به رو است.

عبداللهی گفت: اکنون درصدد هستیم که گام به گام برای ساماندهی وضعیت زباله در استان اقدام کنیم و جای خرسندی دارد که با حضور مجموعه مسئولان مربوطه، این اراده شکل گرفت.

وی افزود: در ابتدا باید فرهنگ‌سازی تفکیک زباله در منازل را آغاز کنیم و با اعطای هدیه و مشوق های ویژه، مردم را به همکاری و همراهی ترغیب کنیم.

استاندار البرز گفت: زباله باید در منزل در قالب تر و خشک توسط مردم تفکیک شود و به ماموران جمع آوری تحویل داده شود.

وی افزود: ضرورت دارد که ایستگاه های میانی برای جداسازی زباله های ارزشمند و خروج و تصفیه شیرابه ها تعریف شود.

عبداللهی گفت: زباله های ناکارآمد از ایستگاه های میانی به صورت فشرده به محل حلقه دره و در نهایت به زباله سوز می رسند.

وی افزود: زباله های ارزشمند در انواع مختلف نیز متقاضیان خود را دارند و درآمدزایی قابل توجهی نیز در این راستا وجود دارد.

استاندار البرز گفت: در مصوبات سفر رئیس جمهور محترم به استان، نصب زباله سوز مورد تصویب قرار گرفت و دولت ۲۰ درصد از هزینه این امر را عهده دار خواهد شد.

وی افزود: جمع آوری و تفکیک زباله از مبدا تا تبدیل آن به انرژی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و اکنون باید مرحله به مرحله اجرایی شود.

عبداللهی با تاکید بر اینکه باید از تفکیک زباله از مخازن به جد جلوگیری شود، گفت: یکی از عوامل نارضایتی مردم و مخدوش شدن چهره شهر، زباله گردها هستند بنابراین باید با اجرای مراحلی که یاد شد، از حضور این افراد در نقاط مختلف شهر جلوگیری شود.

وی افزود: باید بی خطری سازی زباله های بیمارستانی مورد نظارت قرار گیرد و روند جمع آوری این زباله ها نیز با شرایط ویژه ای انجام شود.

استاندار البرز گفت: شست و شو، افزایش و ساماندهی مخازن جمع آوری زباله باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

وی افزود: همواره مطالعات و بررسی ها، روند مطلوبی را طی می‌کنند ولی در اجرا با ضعف و ناهماهنگی مواجه است بنابراین باید شهرداری کرج با تمام توان برای تحقق اهداف وارد میدان شود.
عبداللهی گفت: در راستای ساماندهی، تفکیک و بازیافت خاک و نخاله های ساختمانی باید در برنامه شهرداری های استان باشد.

وی افزود: منطقه حلقه دره باید نهال کاری شود و چهره ای سبز داشته باشد.

استاندار البرز گفت: در خصوص تعیین تکلیف شیرابه انباشت شده در حلقه دره با استفاده از ظرفیت های علمی و دانش بنیان باید هر چه سریع تر اقدام شود.

وی افزود: برای راه اندازی زباله سوز ۲۰ درصد از هزینه ها را دولت پذیرفته، ۴۰ درصد نیز بخش خصوصی و ۴۰ درصد باقی باید به نسبت میزان زباله، بین شهرداری های استان تقسیم شود.

عبداللهی گفت: باید طی ۲ سال، مرحله به مرحله نصب و راه اندازی زباله سوز اجرایی شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز