تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰

نمایشگاه خوشنویسی/ زندگی CalligraVie در پاریس

این نمایشگاه در تاریخ 15 سپتامبر 2022 با حضور شخصیت‌های فرهنگی و هنری و هنرجویان مکتب هنری استاد بهمن پناهی در پاریس به طور رسمی افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۲۷۱

نمایشگاه خوشنویسی/ زندگی CalligraVie در پاریس

 این روزها پاریس میزبان نمایشگاه آثار هنر آموختگانی است که به سرپرستی استاد بهمن پناهی هنرمند ساکن فرانسه و مبدع مفهوم هنری "موزیکالیگرافی"، مجموعه‌ی متفاوتی از ترکیب آثار هنر خوشنویسی سنتی ایران و آثار مدرن را به نمایش می‌گذارد.

این نمایشگاه در ادامه نمایشگاه بزرگ مکتب هنری "موزیکالیگرافی" که تیر ماه ۱۴۰۱ در گالری صبا فرهنگستان هنر تهران با موفقیت چشمگیری همراه بود، برنامه ریزی و برگزار می‌گردد.

این رویداد ویژه در مرکز فرهنگی -هنری ژول والس وابسته به شهرداری پاریس برگزار می شود، و میزبان آثار برگزیده‌ی نمایشگاه "موزیکالیگرافی" تهران در کنار آثار خوشنویسی سنتی/نستعلیق هنرجویان غیر ایرانی و غیر فارسی زبان استاد بهمن پناهی در یک چیدمان تلفیقی و نمادین در کنار هم خواهد بود.

به همین مناسبت این نمایشگاه "خوشنویسی/زندگی" "کالیگراوی" (دیدار شرق و غرب) نام‌گذاری شده و نمونه‌ای بارز از کارکرد و اهمیت زبان هنر در پیوند و گفتگوی فرهنگ‌ها و ملل مختلف را به نمایش می‌گذارد.

از طرفی ارائه طیف گسترده‌ای از آثار خوشنویسی سنتی و اصیل در کنار رویکردهای کاملاً نوین و معاصر خط و خوشنویسی، همچون مکتب هنری "موزیکالیگرافی" نشانگر قابلیت‌ها و گستره‌ی وسیع در آفرینش‌های هنری این حوزه می‌باشد.

این نمایشگاه در تاریخ 15 سپتامبر 2022 با حضور شخصیت‌های فرهنگی و هنری و هنرجویان مکتب هنری استاد بهمن پناهی در پاریس به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

هم‌چنین در طی برگزاری این رویداد فرهنگی-هنری، در تاریخ ۱۷سپتامبر میزگرد، نشست و گفتگویی با حضور شخصیت‌های برجسته پژوهشی در حوزه‌ی فرهنگ و هنر ایرانی و هنر‌های اسلامی، آقای فرانسوا ریچارد، خانم آنی ورنی نوری، خانم نوریا گارسیا مسیپ و استاد بهمن پناهی با موضوع "روش‌ها و کارکردهای انتقال آموزش هنر خوشنویسی در سنت و دوران معاصر" برگزار خواهد شد.

در این نشست ازتاثیرگزاری شخصیت هنری و برجسته استاد غلامحسین امیرخانی در تداوم و پیوستگی تاریخی و نسلی آموزش خوشنویسی معاصر تجلیل خواهد شد.

هم‌چنین هنر آموختگان مکتب خوشنویسی/زندگی CalligraVie گواهینامه (اجازه) سطوح مختلف

خوشنویسی نستعلیق را طی مراسمی از استاد بهمن پناهی دریافت خواهند کرد.

روز اختتامیه نمایشگاه در ۲۴ سپتامبر، هنرجویان و هنرآموختگان با اجرای گروهی تمرینات و مشق بر روی کاغذ‌های دست ساز آهارمهره فرصتی برای بازدید کنندگان فراهم خواهند کرد تا از نزدیک با ابزار، وسایل و شیوه‌های اصیل و سنتی هنر خوشنویسی آشنا شوند و به تبادل نظر بپردازند.

رویدادها و حرکت‌هایی با گستره‌ی جهانی و ابعاد مختلف فرهنگی –هنری، پژوهشی و آموزشی در حوزه‌ی خط و خوشنویسی که سال‌هاست توسط استاد بهمن پناهی در اقصی نقاط مختلف جهان دنبال می‌شود، نقطه‌ی عطفی برای توجه به قابلیت‌های این سرمایه‌ی هنری ایران در تعاملات و تبادلات فرهنگی و هنری در عرصه‌ی
بین المللی است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : خوشنویسی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز