تهران ۱۰.۶۷° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۱۰.۹۹°
۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
استاندار فارس:

همکاری مجمع خیرین تامین سلامت اجتماعی برای فعال شدن صنایع راکد

تمام موسسه‌ها و سمن‌های فعال در زمینه خدمات بهزیستی بایست در سامانه مشترک اطلاعات مددجویان ثبت نام کنند.
کد خبر: ۴۷۲۷۶

همکاری مجمع خیرین تامین سلامت اجتماعی برای فعال شدن صنایع راکد

 استاندار فارس گفت: در صورت همکاری مجمع خیرین تامین سلامت اجتماعی برای فعال شدن صنایع راکد و نیمه راکد استان، امکان فعالیت مددجویان بهزیستی در این صنایع فراهم می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه، در جلسه شورای مشارکت های مردمی بهزیستی در شیراز افزود: در صورت ورود مجمع به این موضوع ما نیز کمک خواهیم کرد تا هم رونق تولید شکل گیرد و هم منافع مددجویان تامین شود.

وی ادامه داد: همچنین این مجمع می تواند با راه اندازی سه شرکت تولیدی، تخصصی و یک شرکت غیر تخصصی به اشتغال مددجویان و استقلال مالی آنان کمک کند.

دکتر ایمانیه اظهار داشت: با راه اندازی شرکت تولیدی، محصولاتی که توسط مددجویان تولید می شود قابل عرضه به بازار خواهد بود و همچنین می توان ادارات دولتی را ملزم کرد که کالاهای مورد نیاز خود را از این شرکت ها تهیه کنند.

استاندار فارس گفت: در شرکت تخصصی نیز مددجویان زیر مجموعه بهزیستی یا اعضای خانواده آنان که تامین کننده های مالی آن مددجویان هستند به فعالیت و ارائه خدمات تخصصی خواهند پرداخت.

وی در ادامه افزود: در شرکت غیر تخصصی نیز مددجویان می توانند به ارائه خدمات غیر تخصصی بپردازند.
تمام سمن‌ها در سامانه مشترک اطلاعات مددجویان نام نویسی کنند.

نماینده عالی دولت در استان گفت: تمام موسسه‌ها و سمن‌های فعال در زمینه خدمات بهزیستی بایست در سامانه مشترک اطلاعات مددجویان ثبت نام کنند.

دکتر ایمانیه افزود: در صورتی که این سمن ها از نام نویسی در این سامانه خودداری کنند هیچ گونه خدمت و حمایتی دریافت نخواهند کرد.

وی بیان کرد: ثبت اطلاعات در این سامانه به معنای خروج از محرمانه بودن نیست و اطلاعات مددجو تنها در اختیار سازمان بهزیستی است تا از سوء استفاده از نیت های خیر جلوگیری شود.

استاندار فارس، در خصوص کمک مجمع خیرین تامین سلامت اجتماعی به اردوگاه های ماده ۱۵ و ۱۶ که در زیرمجموعه بهزیستی قرار می‌گیرند هم گفت: بنا شد که یک چهارم از مجموع کمک هایی که از سوی این مجمع و سایر خیرین می شود توسط شورای مشارکت های مردمی بهزیستی صرف کمک به ترک اعتیاد معتادین و بازگشت آنان به خانواده و جامعه شود.

دکتر ایمانیه گفت: اخیرا انجمن حمایت از زندانیان استان متقاضی دریافت یک معدن و همچنین ۱۰۰ هکتار زمین است تا از منافع آنها برای حمایت از خانواده زندانیان استفاده شود.

وی در ادامه افزود: آمادگی داریم که چنان چه شورای مشارکت های مردمی بهزیستی و مجمع خیرین تامین سلامت اجتماعی، نیز متقاضی زمین و معدن باشند با قیمت های کمتری واگذاری انجام شود تا از منافع آن برای حمایت از مددجویان استفاده شود.

استاندار فارس همچنین از مردم نیک اندیش که در سال ۱۴۰۰ کمک های خوب و متنوعی به مددجویان بهزیستی ارائه داشته اند قدردانی کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز