تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷

کی‌روش: از اسکوچیچ برای صعود به جام‌جهانی ممنونم

تمام تلاشمان را می‌کنیم که با آمادگی کامل مقابل حریفانمان قرار بگیریم.
کد خبر: ۴۷۲۹۴

کی‌روش: از اسکوچیچ برای صعود به جام‌جهانی ممنونم

به نقل از ایسنا؛ سرمربی تیم‌ملی می‌گوید فردا (جمعه) لیست نهایی بازیکنان اردوی اتریش مشخص می‌شود و خوشحال است که در جام جهانی با انگلیس رو به رو می‌شود.

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی فوتبال امروز (پنجشنبه) در حاشیه دومین تمرین این تیم اظهار کرد: در درجه اول می‌خواستم از شما عذرخواهی کنم چرا که به خاطر مسائل لجستیکی و گرمای هوا زمان تمرین را تغییر دادیم. عذرخواهی می‌کنم چرا که این مسئله برای شما مشکلاتی به وجود آورده اما ممنونم که تشریف آوردید تا من پاسخگوی سوالاتتان باشم. ما در مهم‌ترین مقطع اردویمان هستیم و امیدوارم پس از تمرین امروز اسامی بازیکنان را اعلام کنم. عملکرد تمامی بازیکنان چه داخلی و چه لژیونر را از نزدیک بررسی می‌کنم و فردا بعد از ظهر لیست نهایی بازیکنان حاضر در اردوی اتریش را اعلام می‌کنیم.

او افزود: این قدم اولیه ما برای برنامه پیش رویمان در راه جام جهانی است. در حال تلاش هستیم که هر کاری از دستمان برمی‌آید انجام دهیم. در همه دپارتمان‌ها در داخل و خارج از زمین در حال تلاش هستیم. ولی امروز نمی‌توانم صحبت‌های اولیه‌ام را بدون اشاره به دو مطلب ادامه دهم. مطلب اول این که مراتب تشکر خودم را بابت فرصت مجددی که به ما داده شد تا در کنار تیم‌ملی باشیم، اعلام می‌کنم تا بتوانیم به رویای هواداران فوتبال ایران برسیم. من به هیچ عنوان این نگاه را ندارم که این یک پاداش از گذشته است یا راحت به دست آمده است. نگاه من این است که مسئولیت بسیار بزرگی بر دوش من است. با نگاهی سراسر خضوع می‌گویم که ما باید به کارمان متعهد باشیم. مخصوصا با یک دیدگاه مهم به این مسئله نگاه می‌کنیم که وظیفه ما خدمت به هواداران فوتبال ایران و خوشحال کردن آن‌هاست. مطلب آخر، می‌خواهم مراتب احترام و تشکر خودم را به بازیکنانی که به ما کمک کردند تا امروز این جا در مسیر جام جهانی قطر باشیم، اعلام می‌کنم. مراتب تشکر خودم را به جناب آقای اسکوچیچ و کادرشان را به خاطر دستاوردشان در مسیر جام جهانی قطر اعلام می‌کنم. الان مسئولیت ما این است که بتوانیم شرایط را ارتقا بدهیم و پیشرفت کنیم و همیشه رو به جلو حرکت کنیم.

سرمربی تیم‌ملی فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا او از برنامه و شرایط آمادگی بازیکنان در راه جام جهانی آگاه است، گفت: بله، ما در حال تدوین یک برنامه کامل هستیم. وقتی این برنامه به تایید فدراسیون رسید، در اختیار رسانه‌های محترم قرار می‌گیرد.

کی‌روش در ادامه درباره شناختش از حریفان ایران در جام جهانی توضیح داد: مطمئنا به عنوان یک مربی حرفه‌ای از مراتب پیشرفت همه تیم‌ها اطلاع دارم. اتفاقی که الان در حال رخ دادن است، این است که تمام تیم‌ها در حال رشد هستند. در رابطه با لیگ برتر انگلستان که به آن اشاره کردید باید بگویم که این لیگ در دو مطلب خلاصه شده است. یک، کیفیت بسیار بالا و همینطور پیشرفت مداوم. تمام تلاشمان را می‌کنیم که با آمادگی کامل مقابل حریفانمان قرار بگیریم.

او در واکنش به تیتر یکی از رسانه‌های انگلیسی که از همگروهی با ایران خوشحال بود و در پاسخ به این سوال که آیا او به عنوان کسی که هیچوقت در جنگ‌های روانی کنار نمی‌کشند و شما چه واکنشی به این موضوع دارد، بیان کرد: صحبتی که آن‌ها انجام دادند، دقیقا احساسی است که من نسبت به آن‌ها دارم. خدا را شکر که قرار است با انگلیس بازی کنیم. من دوست دارم با چنین تیم‌هایی بازی کنیم. انگلیس یکی از بهترین تیم‌های اروپاست و ایران هم یکی از بهترین تیم‌های آسیاست. به همین دلیل ما این جا هستیم و به دنبال یک بازی خوب هستیم.

کی‌روش درباره وضعیت انتخاب دستیار ایرانی‌اش توضیح داد: مسئله زیادی است که روی آن کار می‌کنیم. نه تنها روی کادر بلکه راجع به امکانات و برنامه‌ریزی‌های پیش رو و بازیکنان هم کار می‌کنیم. من انتخاب اول، دوم و سوم ندارم بلکه یک انتخاب‌ دارم. همانطوری که این مطلب مطرح شد، انتخاب بنده جواد نکونام است و انتخاب دیگری ندارم. البته این را باید شفاف مطرح کنم که جواد نکونام الان سرمربی فولاد است و نسبت به بازیکنان و باشگاهش تعهد دارد. باید در آخر اتفاقی بیفتد که به نفع هر دو طرف باشد. ما روی این مسئله کار می‌کنیم و هیچ چیزی قطعی نشده است ولی من اعتقاد بالایی دارم که ما بهترین راهکار را برای هر دو طرف پیدا خواهیم کرد.

او درباره بازی دوستانه با سنگال، اروگوئه و روسیه اظهار کرد: همانطوری که گفتید، بازی‌های سنگال و اروگوئه قطعی شد و در اتریش به مصاف این دو تیم می‌رویم. این‌ها دو تیمی هستند که به خوبی می‌شناسم. من در چند ماه گذشته دو بار با سنگال بازی کردم و همچنین با اروگوئه هم بازی داشتیم. این بازی‌ها قطعی شده و صحبت خاصی نمی‌توان راجع به آن کرد. درباره پیشنهاد دعوت روسیه در حال بررسی برنامه‌هایمان هستیم. تا زمانی که برنامه‌هایمان را کامل بررسی نکرده‌ایم، نمی‌توانم قطعی نظرم را بدهم. باید این گونه به مطلب نگاه کنیم، نمی‌توان یک بازی را قطعی کنیم و برنامه‌هایمان را طبق آن بازی قطعی شده، پی‌ریزی کنیم. ابتدا باید برنامه‌هایمان مشخص شود و بازی‌هایمان را بر اساس آن انتخاب کنیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز