تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰

هشدار ترامپ : محکومیت من "مشکلات بزرگی" ایجاد می‌کند

وی همچنین اضافه کرد که کیفرخواست مطرح شده علیه وی برای نامزدی او برای ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ "منعی ندارد".
کد خبر: ۴۷۳۲۲

هشدار ترامپ : محکومیت من

 به نقل از  ایرنا - دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا تهدید کرد که در صورت محکومیت کیفری وی، "مشکلات بزرگی" پیش خواهد آمد.

 ترامپ پنجشنبه در گفت‌وگو با هیو هویت مجری مشهور رادیویی، درباره محکومیت احتمالی خود گفت: «فکر نمی‌کنم مردم ایالات متحده از آن حمایت کنند».

وی افزود: در این کشور مشکلاتی داریم که شاید تا به حال مشابهش را ندیده‌ایم.

اگاهان امر این اظهار نظر کنایه آمیز را اشاره‌ای به خشونت‌های خیابانی می‌دانند که رئیس جمهور پیشین آمریکا هیچ گاه دخالتش را در آنها رد نکرد.

اظهارات ترامپ بیش از یک ماه پس از آن بیان می‌شود که مقامات فدرال به عنوان بخشی از تحقیقات خود در مورد اتهامات او در خصوص نگهداری اسناد دولتی، در املاک مارآلاگو جستجو کردند و بیش از ۱۰۰ سند طبقه‌بندی شده را کشف کردند.

پس از انتشار اخبار مربوط به جستجوی FBI در اقامتگاه وی در فلوریدا، شایعات متعددی از سوی گروه‌های محافظه‌کار و حامیان وی مبنی بر وقوع جنگ داخلی در این کشور شنیده شد. ترامپ در سخنرانی اخیرش هشدار داده بود که کشور در "موقعیت خطرناکی" قرار دارد و آمریکایی‌ها "قرار نیست در مقابل کلاهبرداری دیگری ایستادگی کنند"، لفاظی‌هایی که به طور همزمان خشم حامیان او را تغذیه می‌کند و امکان خشونت را بدون اصرار صریح عادی می‌کند.

هیو هویت در این مصاحبه رادیویی این احتمال را مطرح کرد که اظهارات ترامپ می‌تواند به عنوان حمایت از خشونت تلقی شود.اما او پاسخ داد: سخنان من تحریک کننده نیست.

ریچارد دوربین رئیس کمیسیون قضایی سنا و نماینده دموکرات ایلینوی، آخرین اظهارات ترامپ در روز پنجشنبه را محکوم کرد و گفت که این سخنان با "بی دقتی" بیان شده‌ است و " لفاظی‌های تحریک آمیز عواقب خود را دارد. "

کارشناسان سیاسی هشدار داده‌اند که ایالات متحده ممکن است شاهد خشونتی مشابه حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره آمریکا باشد که هفت کشته در پی داشت و بیش از ۱۴۰ افسر پلیس مجروح شدند.

تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا در مورد اتهامات نگهداری غیرقانونی اسناد محرمانه توسط ترامپ در حالی انجام می‌شود که چندین تحقیق دیگر در مورد وی در دست اقدام است.

فانی ویلیس دادستان ناحیه فولتون، در حال انجام تحقیقات جنایی در مورد اینکه آیا ترامپ و همکارانش قصد دخالت در نتایج انتخابات ۲۰۲۰ جورجیا را داشته اند یا خیر، است.

لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک هم از سازمان ترامپ و اقدامات تجاری آن تحقیق می‌کند و یک کمیته منتخب مجلس نمایندگان در حال بررسی نقش ترامپ در حمله به کنگره آمریکا است.

ترامپ در این مصاحبه به هیو هویت گفت که هیچ اشتباهی مرتکب نشده و معتقد است که وزارت دادگستری او را محکوم نخواهد کرد.

وی همچنین اضافه کرد که کیفرخواست مطرح شده علیه وی برای نامزدی او برای ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ "منعی ندارد".

کارشناسان حقوقی می‌گویند ترامپ از نظر فنی و طبق قوانین آمریکا، حتی اگر محکوم شود و پشت میله های زندان قرار بگیرد، می‌تواند برای ریاست جمهوری نامزد شود. قانون اساسی آمریکا تاکید دارد نامزدهای ریاست جمهوری فقط باید حداقل ۳۵ سال سن داشته باشند و شهروند طبیعی ایالات متحده آمریکا باشند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : ترامپ
ارسال نظر

آخرین اخبار روز