تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

کشف گور دسته جمعی در منطقه خارکیف

در میان درختان صدها قبر با صلیب‌های چوبی ساده وجود دارد که بیشتر آنها فقط با اعداد مشخص شده‌اند. یک قبر بزرگتر هم وجود دارد که نشان می‌دهد جسد ۱۷ سرباز اوکراینی در آن دفن است.
کد خبر: ۴۷۳۳۲

کشف گور دسته جمعی در منطقه خارکیف

 به نقل از ایرنا - ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین مدعی شد،، یک گور دسته جمعی در نزدیکی شهر بازپس گرفته شده ایزیوم در منطقه خارکیف کشف شده است.

 زلنسکی پنجشنبه شب اعلام کرد که مقامات اوکراین یک گور دسته جمعی را در نزدیکی شهر بازپس گرفته شده ایزیوم در شمال شرقی این کشور که قبلاً توسط نیروهای روسیه اشغال شده بود، پیدا کردند.

وی در سخنرانی شبانه خود در تلویزیون گفت: " اقدامات لازم برای کشف بیشتر در این مکان آغاز شده و جزئیات اطلاعات در این زمینه فردا مشخص خواهد شد. "

خبرنگاران آسوشیتدپرس تایید کرده‌اند که روز پنجشنبه از این منطقه در جنگلی خارج از ایزیوم بازدید کرده‌اند.

آنها می‌گویند در میان درختان صدها قبر با صلیب‌های چوبی ساده وجود دارد که بیشتر آنها فقط با اعداد مشخص شده‌اند. یک قبر بزرگتر هم وجود دارد که نشان می‌دهد جسد ۱۷ سرباز اوکراینی در آن دفن است.

اولگ کوتنکو یکی از مقامات وزارت خارجه اوکراین که وظیفه ادغام مجدد سرزمین‌های اشغالی را بر عهده دارد، گفت: فیلم‌هایی که سربازان روسی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند نشان می‌دهد که احتمالاً بیش از ۱۷ جسد در قبر وجود داشته باشد.

سرگئی گورودکو از ساکنان ایزیوم ادعا کرد که در میان صدها نفری که در گورهای انفرادی دفن شده‌اند، ده‌ها بزرگسال و کودکی که در حمله هوایی روسیه به یک ساختمان مسکونی کشته شدند، هستند.

زلنسکی در سخنرانی خود همچنین از شهرهای دیگر اوکراین که می‌گویند روس‌ها از آن‌ها عقب‌نشینی کرده‌اند و گورهای دسته‌جمعی غیرنظامیان و شواهدی مبنی بر جنایات جنگی احتمالی یافت شده، نام برد.

وی گفت: «بوچا، ماریوپول و اکنون ایزیوم. روسیه مرگ را در همه جا به یادگار می‌گذارد. و باید در قبال آن پاسخگو باشد. جهان باید روسیه را به سزای واقعی این جنگ برساند.»

سرگئی بولوینوف، بازپرس ارشد پلیس اوکراین در شرق خارکیف، به شبکه تلویزیونی انگلیسی اسکای نیوز گفت که پس از هجوم نیروهای کی‌یف به ایزیوم، گودالی دارای بیش از ۴۴۰ جسد در نزدیکی آن کشف شده است.

وی تصریح کرد، برخی افراد دفن شده در گودال تیرباران شده‌اند. برخی نیز بر اثر آتش توپخانه، مین یا حملات هوایی جان باختند.

بولوینوف گفت که بسیاری از اجساد هنوز شناسایی نشده‌اند.

نیروهای روسیه هفته گذشته ایزیوم و سایر بخش‌های منطقه خارکیف را در ضد حمله اوکراینی‌ها ترک کردند.

یوهان انین معاون وزیر کشور اوکراین پنجشنبه شب گفت، شواهد دیگری که پس از پیشروی گسترده کی‌یف به منطقه خارکیف به دست آمده شامل «اتاق های شکنجه» متعددی است که در آن شهروندان اوکراینی و خارجی‌ها «در شرایط کاملاً غیرانسانی» بازداشت شده بودند.

انین در مصاحبه با رادیو NV اوکراین ادعا کرد: «ما قبلاً با نبش قبر اجساد فردی مواجه شده‌ایم که نه تنها با آثاری از مرگ خشونت‌آمیز، بلکه با شکنجه، گوش‌های بریده شده و غیره کشته شده‌اند. این تازه شروع ماجرا است».

او ادعا کرد که در میان افرادی که در یکی از این مکان‌ها نگهداری می‌شوند، دانش‌آموزانی از یک کشور آسیایی نامشخص هستند که در یک ایست بازرسی روسیه در حالی که می‌خواستند به سرزمین‌های تحت کنترل اوکراین بروند دستگیر شده بودند.

اگرچه او شهرهای کوچک بالاکلیا و ولچانسک را به عنوان دو مکانی که اتاق‌های شکنجه در آن‌ها یافت شده نام برد، اما مشخص نکرد که دانش آموزان ادعایی در کجا نگهداری می شوند. اظهارات او به طور مستقل تأیید نشده است.

زلنسکی روز پنجشنبه در سخنرانی خود گفت که در طول پنج ماهی که روس‌ها منطقه را اشغال کردند، "فقط ویران کردند، محروم کردند و بردند. "

وی اضافه کرد: "آنها روستاهای ویران شده را پشت سر گذاشتند؛ در برخی از آنها حتی یک خانه آسیب دیده وجود ندارد. اشغالگران مدارس را به معنای واقعی کلمه به زباله دانی بدل و کلیساها را ویران کرده‌اند. "

زلنسکی یک هفته پس از ضدحمله اوکراین با اورسولا فون در لاین، رئیس اتحادیه اروپا در سومین سفر دوران جنگ خود به کی‌یف، دیدار کرد. فون در لاین در این دیدار حمایت ۲۷ کشور اتحادیه اروپا از اوکراین را اعلام کرد و لباسی به رنگ ملی اوکراین پوشید.

در جریان دیدار فون در لاین با زلنسکی آژیرهای حمله هوایی دو بار در کی‌یف به صدا درآمد.

در این میان مقامات اوکراینی ادعا کردند موشک‌های روسیه اواخر روز چهارشنبه به یک سد مخزنی در نزدیکی کریوی ریه، زادگاه زلنسکی و بزرگترین شهر در مرکز اوکراین اصابت کرده است. این حملات باعث آبگرفتگی بیش از ۱۰۰ خانه شده است.

وبلاگ نویسان نظامی روسیه نوشته‌اند هدف از این حمله جاری شدن سیل به مناطق پایین دستی است که نیروهای اوکراین به عنوان بخشی از ضد حمله خود به آنها حمله کرده‌اند.

رئیس دولت محلی روز پنجشنبه از حمله جدید به سد خبر داد و گفت که تیم‌های اورژانس در تلاش هستند تا از خروج آب بیشتر جلوگیری کنند.

این حمله به زادگاه رئیس جمهور اوکراین، خشم زلنسکی را برانگیخت و اظهار داشت این حملات ارزش نظامی ندارد.

وی بیان داشت: «در واقع، ضربه زدن به صدها هزار غیرنظامی عادی دلیل دیگری بر شکست روسیه است.»

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز