تهران ۱۱.۷۳° كمينه ۶.۷۹°  بیشینه ۱۱.۹۹°
۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷

فارس/ کسب مقام اول و دوم دختران نوجوان در مسابقه هنری یونپ

 در مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد پروتکل مونترال و روز جهانی اوزن، برندگان مسابقه هنری برنامه محیط زیست سازمان  ملل متحد (یونپ) معرفی و تقدیر شدند. 
کد خبر: ۴۷۳۴۴

فارس/ کسب مقام اول و دوم دختران نوجوان در مسابقه هنری یونپ

کسب مقام اول و دوم، مرحله ملی مسابقات هنری در بخش نقاشی برنامه محیط زیست سازمان ملل(یونپ) توسط دختران نوجوان استان فارس

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، ضمن اعلام این خبر که دو دختر نوجوان از استان فارس موفق به کسب مقام اول و دوم مرحله ملی مسابقات هنری در بخش نقاشی برنامه محیط زیست سازمان ملل(یونپ) شدند. این موفقیت را به این دو نوجوان کوشا و خانواده آنان تبریک گفت.

 در مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد پروتکل مونترال و روز جهانی اوزن، برندگان مسابقه هنری برنامه محیط زیست سازمان  ملل متحد (یونپ) معرفی و تقدیر شدند. 

این مسابقه با هدف ترویج ارتباط بین حفاظت از لایه اوزن، تغییر اقلیم و همچنین دستاوردهای حاصل از پروتکل مونترال، توسعه دادن عزم و اراده و حمایت دایمی مردم برای حذف مواد مخرب لایه اوزن و کاهش گازهای مخرب لایه اوزن، در دو مرحله ملی و منطقه‌ای، در سه بخش طراحی گرافیکی، نقاشی و عکاسی و دو رده سنی کمتر و بیشتر از 14 سال برگزار شد. 

تمامی آثاری که تا آخر فروردین ماه سال 1401 به دفتر حفاظت لایه اوزن سازمان حفاظت محیط زیست برای شرکت در این مسابقه ارسال شده بودند، مورد بررسی اولیه قرار گرفته و در صورت احراز معیارهای اولیه به بخش داوری ملی راه یافتند.

آثار دریافتی با توجه به معیارهای در نظر گرفته شده توسط آژانس اجرایی برگزارکننده (UNEP) یعنی تفسیر و وضوح موضوع برای بیننده، خلاقیت و اصالت، کیفیت آثار هنری (طرح، ترکیب، رنگ/تن)، شایستگی هنری/زیبایی شناختی و تاثیر کلی مورد داوری قرار گرفت.

نهایتا پس از دو مرحله داوری، نفرات اول تا سوم در هر بخش، در مرحله ملی مشخص شدند که نفرات اول هر بخش به مرحله منطقه ای آسیا و اقیانوسیه راه یافتند. 

خوشبختانه از بین 39 اثر برگزیده نهایی در منطقه، دو اثر هنری از کشورمان در بخش های عکاسی و طراحی گرافیکی جزو آثار برگزیده قرار گرفتند. 

برندگان این مسابقه هنری در مرحله ملی در بخش نقاشی بیشتر از 14 سال، به شرح زیر است:


✅ نفر اول: خانم نگین نهاوندی از استان فارس

✅ نفر دوم: خانم خدیجه بصراوی از استان فارس

✅ *نفر سوم: آقای پویان تابناک از استان خوزستان

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : یونپ استان فارس
ارسال نظر

آخرین اخبار روز