تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
پوتین:

مسکو آماده پایان دادن به جنگ اوکراین است

ما هر کاری برای پایان دادن به جنگ اوکراین انجام خواهیم داد، اما طرف مقابل مذاکره را رد و اعلام کرده که خواهان رسیدن به اهدافش با استفاده از زور است.
کد خبر: ۴۷۳۸۶

مسکو آماده پایان دادن به جنگ اوکراین است

 به نقل از ایرنا، رئیس‌جمهوری روسیه از طرف اوکراینی به خاطر خودداری از ورود به مذاکرات صلح انتقاد کرد و گفت: مسکو آماده پایان دادن به جنگ اوکراین است.

 ولادیمیر پوتین روز جمعه در دیدار با نارندرا مودی نخست وزیر هند در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگ‌های خاطرنشان کرد: ما هر کاری برای پایان دادن به جنگ اوکراین انجام خواهیم داد، اما طرف مقابل مذاکره را رد و اعلام کرده که خواهان رسیدن به اهدافش با استفاده از زور است.

روسیه از ابتدای شروع جنگ اوکراین اعلام کرد که در صورت داده شدن تضمین‌های امنیتی برای غیرنظامی شدن کی‌یف و کنار رفتن نئونازی‌ها از قدرت در این کشور اروپای شرقی، جنگ را متوقف خواهد کرد.

کی‌یف و مسکو در اوایل جنگ و در زمانی که نظامیان روس کی‌یف را محاصره کرده بودند مذاکراتی را با میانجیگیری ترکیه انجام دادند. گرچه این مذاکرات به عقب نشینی نیرو‌های روس از پایتخت اوکراین منجر شد، اما نتوانست به جنگ پایان دهد و جنگ کماکان در شرق این کشور، تاکنون ادامه دارد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : مسکو پوتین اوکراین
ارسال نظر

آخرین اخبار روز