تهران ۵.۹۹° كمينه ۵.۹۹°  بیشینه ۷.۷۹°
۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
سلمان موسوی

از مصادره وکاسبی تا دبیری ستاد امر به معروف و نهی از منکر

کد خبر: ۴۷۵۶۲

سلمان موسوی

 

آنچه این روزها کام مردم را به تلخی و فضای روحی و امنیت روانی جامعه را به مخاطره انداخته، محصول تدبیر و نگاه کاسب کارانه ی محمد صالح هاشمی گلپایگانی می باشد که گویی به غلط و اشتباه سر از ساحت فرهنگ درآورده است.

در حالیکه او نشان داده همواره پسر کو ندارد نشان از پدر تو بیگانه خوانش، نخوانش پسر ،

ایشان چرتکه بدست بایستی در حوزه ی موقوفات و مملوکات به امور قیمت گذاری و تبدیل کالا به پول و مبادله این دو باهم همت میگمارد،نه اینکه بر مسند فرهنگ و تربیت این دیار بنشیند.

بی شک این نگاه و نگرشی که با حضور هاشمی گلپایگانی در حوزه امر و نهی رخ داده تا جایی که با قیمت گذاری میزان بی حجابی در بانوان، رسالت این نهاد فرهنگی را به ابتذال کشانده ریشه در تاریخچه ی خانوادگی و ژن کاسب کارانه ی ایشان دارد که سالیان سال در امور کشور با مداخلاتشان تبحر خاصی در بدل نمودن کالا به وجه نقد داشته اند. دبیر امر به معروف و نهی از منکر با تکیه و تبعیت از همان ساختار تربیتی و خانوادگی، این بار هنرمندانه در فقه پویای خویش، فرهنگ را بدل به وجه نموده و این چنین فجایعی را در کشور رقم زده تا آنجا که پلیس یک کشور که امنیت زنان و آرامش شهروندان را بایستی تامین کند تبدیل به خراج گیر آقامحمدصالح کاسب نسب شده است.

خوب است بخشی از خاطرات و گذشته ای که منجربه شکل گیری قالب فکر دبیر امر به معروف و نهی از منکر کشور شده را مروری داشته باشیم شاید بیاد آوردن برخی خاطرات ترمز نگاه چرتکه ای به فرهنگ این کشور را بکشد.

آقای محمد صالح هاشمی گلپایگانی در محیطی رشد و تربیت یافته که پدر بزرگوارشان همواره در امور مالی و موقوفات و تصاحب و تصرف سابقه ای درخشان از خود برجا نهاده و داستان و روایت های فراوانی از جمله موقوفه ی مدرسه و مسجد مروی و قرارداد کارگزاری اموال موقوفه نقل مجالس و مباحث بوده.

اما نکته ای که بیش از همه در پیشینه ی خانوادگی این دبیر پر حاشیه می درخشد اموال مصادره ای بعد از انقلاب بوده که توسط پدر ایشان به تملک خویش درآمده ، بعنوان مثال منزل پدری ایشان که از اموال مصادره ای بعد از انقلاب بوده و هزاران متر تخمین زده، که امروز به رکورد یک بمب اقتصادی و سرمایه شانه میزند اشاره کرد و همچنین دخل و تصرف در یک ملک مصادره ای دیگر که حتی شنیده میشود به دستور ابراهیم رئیسی در زمان حیاتش روانه زندان نیز شده اشاره کرد، و این آش آنقدر شور شده که برخی اقوام سببی و نسبی اموال مذکور تحت تملک پدر بزرگوار هاشمی گلپایگانی را شبهه دار و خلاف موازین و اصول شرعی می دانستند .

حال سوال اینست فرزند ذکور هاشمی پدر، که امروز به تقلید از ابوی محترم برای سایز روسری ،چادر و حجاب قیمت و نرخ تعیین کرده آیا از آن اموال پدری که اغلب مصاده ای بوده و از سر ذکاوت و هوشمندی به تملک درآمده ارثی برده و ملکی به یادگار به او رسیده یا بنا به تعبد و ملاحظاتی که داشتند خود را از ارث محروم نموده اند ؟

⁉️یا فقط بهره ی ایشان از ارث پدر همین ژن کاسبکارانه ی ایشان است ؟

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز