تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۰.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷

هشدار هواشناسی؛ باران ۵ روزه در برخی مناطق کشور

در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و دامنه‌های زاگرس در استان‌های همدان، مرکزی، قم و شمال اصفهان ابرناکی گاهی وزش باد و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۴۷۶۱۵

 

   به نقل از تسنیم، سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش باران ۵ روزه در برخی مناطق کشور نسبت به سیلاب ناگهانی، آب‌گرفتگی معابر و برخورد صاعقه در ۹ استان طی امروز هشدار داد.

 بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در مناطقی از جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان، جنوب و غرب کرمان، شمال فارس به‌ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد. در سایر مناطق کشور جو آرام و پایداری حاکم خواهد بود.

علاوه بر این مناطق در ارتفاعات شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی بارش خفیف و پراکنده پیش‌بینی می‌شود. فردا در ارتفاعات شمال هرمزگان و جنوب کرمان، شمال فارس، برخی مناطق اصفهان و شرق کهگیلویه و بویراحمد رگبار پراکنده پیش‌بینی شده، ضمن این‌که در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه ابرناکی و بارش پراکنده روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز پنجشنبه ۳۱ شهریور ماه با گذر موج تراز میانی جو از شمال غرب در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و شمال کرمانشاه رگبار باران و رعدوبرق گاهی وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و دامنه‌های زاگرس در استان‌های همدان، مرکزی، قم و شمال اصفهان ابرناکی گاهی وزش باد و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

روز جمعه اول مهر ۱۴۰۱ در ارتفاعات واقع در شمال غرب و شنبه هفته آینده در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان ابرناکی و وزش باد گاهی بارش پراکنده روی می‌دهد و در سایر مناطق کشور جو ارام و پایداری استقرار می‌یابد.

توصیف سامانه: رشد ابر‌های همرفتی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت گاهی گردوخاک

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۶/۲۹: جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب غرب کرمان، شرق و شمال فارس، شرق کهگیلویه و بویراحمد، شرق چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، شرق لرستان و جنوب غرب مرکزی.

اثر مخاطره: احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی محلی معابر، احتمال آسیب به سازه‌های موقت.

توصیه: احتیاط در تردد از حاشیه مسیل‌ها و عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از خسارت به صنعت کشاورزی.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : هواشناسی بارندگی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز