تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

کمک  ایران به لبنان در زمینه سوخت

طبق این گزارش هیئت لبنانی از شنبه در تهران حضور دارد و درحال رایزنی با وزارتخانه‌های مربوطه کشورمان برای دریافت سوخت است.
کد خبر: ۴۷۶۱۸

کمک  ایران به لبنان در زمینه سوخت

 به نقل از تسنیم، رسانه‌های لبنانی به نقل از مسئولان سفارت کشورمان در بیروت گزارش دادند که کشتی‌های حامل سوخت ایران آماده هستند تا ظرف یک یا دو هفته آینده به سمت لبنان حرکت ‌کنند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت اعلام کرد که یک هیئت لبنانی در تهران در حال مذاکره با وزارتخانه‌های نیرو و نفت کشورمان است.

شبکه المنار به نقل از یک منبع در سفارت ایران گزارش داد طبق توافقی که با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت موقت لبنان و «ولید فیاض» وزیر انرژی این دولت انجام شده، در دیدار هیئت لبنانی در تهران با مسئولان ایرانی درباره کمک به لبنان در زمینه سوخت بحث شده است.

کمک  ایران به لبنان در زمینه سوخت، اصلاح و تعمیر شبکه‌های برق و ساخت نیروگاه‌های تولید برق در این کشور سه موضوع محوری مورد بحث در نشست مذکور بوده است.

بر اساس این گزارش سفارت کشورمان همچنین اعلام کرد که کشتی‌های مملو از سوخت ایران ظرف یک یا دو هفته آینده آماده حرکت به سمت لبنان هستند و در بندری که طرف لبنانی مشخص‌ می‌کند پهلو می‌گیرند.

طبق این گزارش هیئت لبنانی از شنبه در تهران حضور دارد و درحال رایزنی با وزارتخانه‌های مربوطه کشورمان برای دریافت سوخت است.

سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله روز شنبه در سخنرانی خود به مناسبت اربعین امام حسین (ع) ضمن اشاره به سفر هیئتی از لبنان به تهران برای مذاکره با مسئولان ایرانی درباره دریافت سوخت اعلام کرد، برادران ما در جمهوری اسلامی ایران، از همان اولین روز آمادگی خود را برای ارائه کمک و یاری به مردم و دولت لبنان اعلام کردند. آنچه امروز برای ما اهمیت دارد و در حقیقت دنبال آن هستیم، این است که لبنان کمک‌هایی دریافت کند که به واسطه آن بتواند، برق مورد نیاز کشور را تامین کند و برق وارد همه خانه‌ها و مناطق لبنان بدون هیچ گونه تبعیضی شود.

«ولید فیاض» وزیر انرژی در دولت پیشبرد امور لبنان نیز با اشاره به اینکه دریافت سوخت ایرانی در نتیجه ابتکار سید حسن نصرالله است اعلام کرد، صادرات سوخت ایران به لبنان گامی راهبردی برای راه‌‌اندازی نیروگاه‌های برق این کشور است؛ چرا که نقطه شروعی برای اجرای طرح برقی خواهد بود که توسط وزارت انرژی طراحی شده و به تصویب شورای وزیران رسیده است. این طرح در راستای افزایش ساعات برق‌رسانی و مقدمه‌ای برای لغو تعرفه و تامین توازن مالی برای اداره برق جهت رسیدگی به نیازهای آن در آینده است. همچنین با این طرح، برق شهروندان لبنانی با هزینه‌ای کمتر از مولد‌های شخصی تولید خواهد شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : ایران سوخت لبنان
ارسال نظر

آخرین اخبار روز