تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
وزیر ارتباطات:

راه اندازی دولت هوشمند ۸ ماه زودتر از مهلت قانونی

تفاوت دولت هوشمند با دولت الکترونیک در این است که در دولت الکترونیکی فرایند معمول الکترونیکی و غیرحضوی می‌شود.
کد خبر: ۴۷۶۲۳

راه اندازی دولت هوشمند ۸ ماه زودتر از مهلت قانونی

 به نقل از ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات گفت:«پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» را ۸ ماه زودتر از مهلت قانونی از اردیبهشت ماه راه اندازی کردیم.

عیسی زارع پور در نشست علنی امروز- سه شنبه ۲۹ شهریور ماه- مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد بررسی عملکرد دستگاههای مسئول در تحقق اهداف دولت هوشمند و ارائه خدمات دولت الکترونیک (موضوع بند (و) تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور گفت: در ایام رای اعتماد به نمایندگان قول دادم طی چهار سال شاخص ها اطلاعات ملی را ارتقا دهیم البته این مختص وزارت ارتباطات نیست و باید همه نهادها دست به دست دهند تا این اتفاق بزرگ رقم بخورد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: در راستای تحقق دولت هوشمند اقدامات زیادی انجام شد مصوباتی را در شورای اجرایی فناوری اطلاعات به عنوان نهاد هماهنگ کننده و سیاستگذار دولت الکترونیک در دولت داشتیم اما با مصوبه مجلس در بند(و) تبصره ۷ این کار شکل عملیاتی گرفت و همه دستگاهها مکلف شدند که امسال کار ویژه ای در راستای تحقق این هدف انجام دهند تا طعم شیرین خدمت فناورانه را به مردم بچشانند.

وی افزود: از وقتی این موضوع تبدیل به قانون شد، تکالیف برای همه دستگاهها مشخص شد؛ ما به دنبال راه اندازی دولت هوشمند هستیم تفاوت دولت هوشمند با دولت الکترونیک در این است که در دولت الکترونیکی فرایند معمول الکترونیکی و غیرحضوی می‌شود.

وزیر ارتباطات افزود: در دولت هوشمند به دنبال این هستیم همه بخش‌های دولت به هم متصل شوند و اطلاعات را با هم به اشتراک بگذارند و دستگاهها مبتنی بر اطلاعاتی که از مردم دارند بتوانند در خدمات رسانی تصمیم بگیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: در راستای اجرا و تحقق این تکلیف قانونی که هدف آن تحقق دولت الکترونیک است، را در راستای راه اندازی پنجره واحد دستگاه‌ها در دستور کار قرار دادیم و آن را به تصویب رساندیم که در اردیبهشت ماه نهایی و ابلاغ شد. بر اساس جز ۴ بند (و) مکلف شدیم پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را راه اندازی کنیم و پنجره‌های دستگاه‌ها به آن متصل شدند تا در نهایت مردم از این طریق بتوانند به خدمات الکترونیک دسترسی داشته باشند.

زارع پور تصریح کرد: این تکلیف قانونی قرار بود دی ماه اجرایی شود اما در اردیبهشت یعنی هشت ماه زودتر از موعد آن را به انجام رساندیم. این پنجره راه اندازی شده و امکانات بسیار خوبی ارائه می‌دهد.

وی افزود: یکی از اقدامات مهمی که در مورد پنجره واحد اتفاق افتاده این است که همه دستگاه‌ها می‌توانند به راحتی به این پنجره واحد متصل شوند و مردم با یک بار احراز هویت به تمام خدمات الکترونیکی دولت دسترسی خواهند داشت. در همین مدت کوتاه بیش از پنج میلیون نفر با احراز هویت از این سامانه استفاده کرده اند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : وزیر ارتباطات
ارسال نظر

آخرین اخبار روز