تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
ایوب زارعی، سرپرست مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم :

مرمت و احیای بناهای تاریخی جزیره قشم

جزیره قشم دارای آثار تاریخی متعددی است که حفاظت از آنها در سال‌های گذشته مغفول مانده است و با برنامه‌ریز‌های انجام شده تلاش داریم مرمت و احیای آنها را هرچه سریعتر به انجام رسانیم
کد خبر: ۴۷۶۲۹

مرمت و احیای بناهای تاریخی جزیره قشم

سرپرست مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از مرمت و احیای بناهای تاریخی جزیره قشم به ویژه غرب جزیره خبر داد.

 ایوب زارعی با اعلام این خبر گفت: یکی از بناهایی که مرمت آن در دستور کار است، پاسگاه مربوط به دوره حضور انگلیسی‌ها در جزیره است که به اشتباه در برخی اخبار کلیسای انگلیسی‌ها عنوان شده است.

وی ادامه داد: بخشی از این اثر تاریخی حدود دو ماه پیش بر اثر زلزله آسیب دید و پس از بازدید کارشناسان این مجموعه مراحل اداری، انجام پروژه مرمت و احیا طی و پیمانکار نیز انتخاب شده است.

به گفته سرپرست مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، مرمت این اثر تاریخی تا آذر ماه امسال به پایان خواهد رسید.

زارعی یادآور شد: جزیره قشم دارای آثار تاریخی متعددی است که حفاظت از آنها در سال‌های گذشته مغفول مانده است و با برنامه‌ریز‌های انجام شده تلاش داریم مرمت و احیای آنها را هرچه سریعتر به انجام رسانیم و در نخستین گام ساماندهی قلعه پرتغالی‌های قشم و قلعه نادری لافت در حال انجام است.

وی همچنین از ساخت و نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی در تمام محوطه تاریخی‌های جزیره تا پایان سال خبر داد و افزود: یکی از چالش‌هایی که در قشم با آن واجهه هستیم، نبود تابلوهای اطلاع‌رسانی مناسب در محوطه‌های تاریخی است که تا پایان امسال این موضوع رابرطرف خواهیم کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز