تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

کلیات لایحه اصلاح قانون فرآیند اسقاط خودرو تصویب شد

پس از استماع نظرات مخالفان و موافقان، نمایندگان با تصویب کلیات لایحه مذکور موافقت کردند و مقرر شد جزئیات آن در کمیته خودرو بررسی و اصلاحات اساسی روی آن صورت گیرد.
کد خبر: ۴۷۶۶۷

کلیات لایحه اصلاح قانون فرآیند اسقاط خودرو تصویب شد

به نقل از ایرنا؛ عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب کلیات لایحه اصلاح قانون فرآیند اسقاط خودرو در این کمیسیون خبر داد.

روح اله ایزدخواه در گفت‌وگویی در توضیح نشست روز سه شنبه کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی در این جلسه، گفت: باتوجه به تصویب دوفوریت لایحه اصلاح قانون فرآیند اسقاط خودرو در نشست امروز صحن علنی مجلس، این موضوع در جلسه امروز کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: موافقان و مخالفان به ایراد نظرات خود درباره کلیات لایحه پرداختند؛ به زعم مخالفان این لایحه موجب پاک کردن صورت مساله اسقاط خودرو خواهد شد از سوی دیگر این لایحه از نظر شکلی دارای ایراداتی بود به طور مثال درج عباراتی مانند «در صورت عدم وجود خودرو»، «پرداخت یک درصد»، «با تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت» ایراداتی دارد که باید اصلاح شود.

ایزدخواه اضافه کرد: موافقان با این لایحه نیز معتقد بودند که تولیدکننده خودرو نباید ملزم به اسقاط شود زیرا در این صورت تولید به اسقاط گره می‌خورد، همچنین موافقان مطرح کردند که با گره زدن تولید به اسقاط، قیمت گواهی اسقاط افزایش بسیاری پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: پس از استماع نظرات مخالفان و موافقان، نمایندگان با تصویب کلیات لایحه مذکور موافقت کردند و مقرر شد جزئیات آن در کمیته خودرو بررسی و اصلاحات اساسی روی آن صورت گیرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز